به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

چراغ‌های سقفی جزو آن دسته از چراغ‌های سقفی هستند که درگذشته کاربرد زیادی نداشته و استفاده از آنها تنها محدود به بعضی نورپردازی‌های خاص بود اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی چراغ‌های ال ای دی، چراغ‌های ریلی نیز متحول شده و کابرد آن‌ها فراتر از نورپردازی تزیینی و خاص است و می‌توانند در عین نورپردازی تاکیدی و موضعی خود، نور عمومی محبط شما را نیز به راحتی تامین کنند.

طراحی یکپارچه‌ی چراغ‌های ریلی به نوعی است که همه چراغ‌ها در یک مسیر هستند و با سیم‌کشی داخل ریل تغذیه می‌شوند.در این سیستم تمامی چراغ‌ها از یک مسیر و ردیف، انرژی مورد نیاز خود را از ریل دریافت می‌کنند. این کار علاوه بر ایجاد زحمت کمتر در بحث سیمکشی و تمیزتر بودن سطح کار باعث نظم در بحث نورپردازی می‌شود.همچنین هر چراغ قابلیت چرخش 360 درجه را نیز دارد که این دست طراحان نورپردازی و روشنایی را در اجرای طرح‌هایشان کاملا باز می‌گذارد.

شما می‌توانید از چراغ‌های ریلی ال ای دی در فضایی که امکان نصب ریل داشته باشید، استفاده کنید اما بیشترین کاربرد این چراغ‌ها در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها، منازل مسکونی، رستوران‌ها و کافه‌ها، گالری‌ها، آتلیه و سالن‌های عکاسی استفاده کنید و البته یکی از رایج‌ترین کاربردهای آن‌ها در نورپردازی ویترین‌ها و فروشگاه‌ها است.

چند عدد چراغ ریلی ال ای دی برای نورپردازی فضا لازم است؟

پارامتر‌های متمایزی در تعیین تعداد چراغ کافی برای هر فضا نقش دارند. جنس دیوار‌ها از نظر جذب نور، نوع دکوراسیون و تم نورپردازی مورد نظرتان و همچنین توان مصرفی چراغ، نحوه نصب و متد نورپردازی از عواملیست که در این امر دخیل‌ هستند. البته که بودجه تخصیص داده شده هم موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد.

مزایای چراغ ریلی ال ای دی چیست ؟

  • نصب راحت
  • انعطاف بالا در زاویه نور تولیدی
  • قابلیت نصب در سطوح مختلف (سقف، دیوار و …)
  • ظاهر زیبا و دکوراتیو
  • توانایی نور پردازی در تمام جهات (چرخش 360 درجه)

یک چراغ ریلی ال ای دی با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  1. شاخص نمود رنگ یا CRI بالا
  2. نداشتن Flicker یا چشمک.
  3. بدنه با کیفیت و آلومینیومی
  4. ریل با کیفیت

 اجزای چراغ ریلی 

  • منبع نور
  • ریل
  • رابط (که نقش اتصال ریل‌ها به یکدیگر را دارند)
  • پایه چراغ ریلی ( که وظیفه اتصال چراغ به ریل را دارد)

چراغ‌های ریلی طیف وسیعی از مدل‌ها و شکل‌ها را در سبک‌های مختلف دارند از این رو برای هر نوع فضا با سبک دکوراسیون مختلف کاربردی بوده و انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. اگر در فضای مورد نظرتان قصد یک نورپردازی شیک و مقرون به صرفه را دارید چراغ‌های ریلی ال ای دی بهترین انتخاب برای شما هستند.

منبع: ecowat.com

 

برچسب ها : چراغ ریلی,لامپ ریلی,چراغ فروشگاهی,چراغ ریلی COB,چراغ ریلی دارک لایت,چراغ ریلی فروشگاه