به گزارش پایگاه خبری نشان :

رعنا آزادی ور با بازی در فیلم مارمولک وارد سینما ایران شد . رعنا آزادی ور به تازگی به مهدی پاکدل بازیگر سینمای  ایران ازدواج کرده . رعنا آزادی ور به تازگی در سریال زخم کاری ایفای نقش کرده است . رعنا آزادی ور جایزه بهترین بازیگر زن را در سریال شبکه خانگی «زخم کاری» دریافت کرده است. در ادامه به پوشش عجیب رعنا  آزادی ور میپردازیم . 

بیوگرافی رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور بازیگر بی حاشیه ایرانی است. رعنا آزادی ور  در سال 1362 به دنیا آمده است. رعنا آزادی ور همسر مهدی پاکدل است. رعنا آزادی ور در سریال زخم کاری بسیار خوش درخشید. رعنا آزادی ور از جمله بازیگران سنت شکن در انتخاب استایل پوششی است. او جایزه تندیس حافظ بعنوان بهترین بازیگر زن درام از بیست و یکمین جشن حافظ برای بازی در سریال شبکه خانگی «زخم کاری» را دریافت کرده است. 

رعنا ازادی ور ، کارکتر سمیرا در زخم کاری 2

سمیرا اما انگار آمده تا مرزهای ترسیم شمایل زن ایرانی مدرن را در سریال‌های داخلی کمی جابه‌جا کند و نشان‌مان دهد که همیشه زنی که با بشقاب قرمه سبزی  یا ژاکت به دست وارد کادر دوربین می‌شود، دنبال دلجویی، دلسوزی و دلبری از همسر و فرزندش نیست و حین انجام تمام و کمال این‌ها، در نقش مدیر خانواده و پیش‌برنده اهداف زندگی در خانه محوریت پیدا کرده و مدیریت می‌کند.

تصور می‌کنم کتک‌های سمیرا برای مالک نقش تلنگر دارد اما این تنها بخشی از شیوه‌های تاثیرگذاری او روی قدم‌های بعدی شوهر است. قدم‌هایی که احتمالا آینده خانواده را می‌سازد و البته می‌تواند با چرخش داستان، ویرانگر و در جهت عکس خواسته‌های او عمل کند.

رعنا آزادی ور با نگاه‌هایش به مالک مثل یک جوئستیک در بازی اول شخص کنسول‌های پرطرفدار عمل می‌کند و به کاراکتر سمیرا جلوه متفاوتی بخشیده است. یا هنگامی که با خنده‌هایش در مواجهه با گادفادر خانواده  قصد به دام انداختن او و پیش بردن اهداف شومی که در سر پرورانده را دارد؛ در عین حال برخورد طبیعی و نرمالش با عشق اول مالک هم پر از ناگفته‌هاست و انگار  همسو با آزاد گذاشتن آن‌ها برای کلید خوردن رابطه محتوم، همه چیز را مثل موم در مشت دارد و منصوره و زیرکی‌های زنانه‌اش حتی با در نظر گرفتن قدرتی که در خانواده دارد، هرگز نمی‌ترساندش.

رعنا آزادی ور

جواد عزتی و رعنا آزادی ور در نمایی از سریال زخم کاری

سمیرا شمایل تازه‌ای از زن قدرتمند در خانواده ایرانی است که البته با تکیه به وجوه منفی اخلاقی، دنبال رسیدن به آمال و اهدافش می‌گردد. از این دست زن‌ها البته در خانواده ایرانی و اطراف‌مان زیاد ندیده‌ایم اما هرگز نمی‌توانیم منکر وجودشان باشیم. با این حال درآوردن و جان بخشیدن به چنین نقش‌هایی و ظرافت‌هایی که یک زن خبیث در اجتماع اما همسر و مادری دلسوز در یک خانواده چهار نفره از آن بهره می‌برد، حتما مطالعه و مداقه می‌خواهد و همه چیز به اکت و هنر بسته نیست. رعنا آزادی ور برای ایفای درست و اندازه این نقش با پارادوکس‌هایی مواجه است که مرزبندی شفاف بین زن قدرتمند و مادر دلسوز با آگاهی از این پارادوکس‌ها سمیرای «زخم کاری» را تبدیل به یکی از جذاب‌ترین و مهمترین شخصیت‌های سریال کرده و نگاه ویژه مخاطبان را به بازی درست و اندازه‌اش دوخته است.

فائزه در مارمولک دختر بی‌پناهی بود که چادر به کمر می بست و دنبال یک مرد مقید و قدرتمند به عنوان سایه بالای سر می‌گشت؛ درست مثل غالب کاراکترهای زن درمانده فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی؛ اما همان‌قدر که آزادی ور در این ۱۸ سال در فن بازیگری پخته شده و کوشیده تا از نقش‌های مکمل به کاراکتر اصلی، تعیین‌کننده و تاثیرگذار در قصه بدل شود، زن ایرانی ترسیم‌شونده به دست او هم تغییرات بنیادینی در این دو دهه داشته است.

ازدواج رعنا آزادی ور مهدی پاکدل

رعنا آزادی ور و همسرش مهدی پاکدل پیش از ازدواج بارها در فیلم های سینمایی تجربه همکاری داشته اند که می توان فیلم «آمین»،«لحظه ای و دیگر هیچ»، «چهارراه استانبول»، «محمد رسول الله» و موزیک ویدئویی از همایون شجریان اشاره کرد. سریال «جیران» جدیدترین همکاری این زوج هنری در نمایش خانگی است که پس از اعلام رسمی خبر ازدواج در آن نقش آفرینی کرده اند. همسر سابق مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی (بازیگر معروف سینما و تلوزیون) بود.

اولین تجربه همکاری رعنا آزادی ور و مهدی پاکدل به فیلم محمدرسول الله ساخته مجید مجیدی باز می‌گردد. اما این دو سینماگر در یک بازه زمانی چند همکاری داشتند و همین مسئله آن‌ها را به یکدیگر نزدیک کرد. این نزدیکی باعث شد تا شایعاتی پیرامون ازدواج این دو نفر شکل بگیرد.