به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: هفته گذشته بدلیل اوج گرفتن آلودگی هوا با دستور دولت تعطیلی مدارس صورت گرفت. امروز با توجه به قرمز شدن آلودگی هوا احتمال تعطیلی مدارس و همچنین ادارات برای فردا 19 آذرماه می رود.امروز هم تعطیلی مدارس ابتدایی تهران و البرز و اصفهان را داشتیم. آخرین اخبار تعطیلی مدارس را با در سایت نشان 24 بخوانید.

هوای تهران در مرز وضعیت قرمز و تعطیلی مدارس فردا

اگرچه در دو روز گذشته وزش باد شدید باعث بهبود کیفیت هوای تهران شده بود، اما در صبح اولین روز هفته با کاهش شدت باد و فعالیت مجدد منابع آلاینده ثابت و متحرک، شاخص آلودگی هوای پایتخت در مرز آلودگی قرار گرفته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هم‌اکنون (ساعت ۹:۴۵ شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲) متوسط شاخص آلودگی هوای تهران روی عدد ۹۷ یعنی در وضعیت قابل قبول اما در مرز آلودگی برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۱۱۲ یعنی در وضعیت نارنجی یا همان شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

آلاینده شاخص هوای تهران در حال حاضر و در ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون بوده است.

تعطیلی مدارس

از ابتدای سال جاری تا امروز، ۹ روز هوای پاک، ۱۷۹ روز هوای قابل قبول، ۶۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم برای همه در روزشمار شاخص آلودگی هوای تهران به ثبت رسیده است.

این در حالی است که در سال گذشته از ابتدای سال تا ۱۸ آذر، پایتخت‌نشینان ۲ روز هوای پاک، ۱۴۴ روز هوای قابل قبول، ۱۰۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۱ روز هوای ناسالم برای همه، ۲ روز هوای بسیار ناسالم و ۲ روز هوای خطرناک را تجربه کرده بودند.

تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 19 آذر 1402

آلودگی هوا می‌تواند یکی از دلایل تعطیلی مدارس در برخی استان‌ها باشد. با این حال، ورود سامانه بارشی می‌تواند منجر به کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت آن در بسیاری از مناطق گردد. بارش‌های بارانی یا برفی می‌تواند موجب شستشوی آلاینده‌های معلق در هوا شود و کیفیت هوای شهرها را بهبود بخشد. این نوع بارش‌ها به عنوان یک “شستشوی طبیعی” عوامل آلاینده‌های هوا را از فضا حذف می‌کند و باعث تقویت هوای پاک می‌شود.

با این حال، در مواردی که شدت آلودگی هوا به حدی بالا برود که بارش‌های بارانی یا برفی نتوانند به تنهایی آلاینده‌های هوا را به کلی از محیط پاکسازی کنند، ممکن است نیاز به تصمیمات اضطراری مانند تعطیلی مدارس و ادارات باشد. این تصمیمات عموماً بر اساس دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مراجع ذیربط و مسئولان اجرایی گرفته می‌شوند.

به هر حال، ورود سامانه بارشی می‌تواند یک نشانه امیدبخش برای بهبود شرایط آلودگی هوا باشد و در صورتی که این بارش‌ها منجر به کاهش آلودگی هوا در مناطق مختلف شود، احتمال تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

منبع: ابلنا / ایران چطور