به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار الهام کریمی، ایشان از دوران کودکی به هنر و بازیگری علاقه فراوانی داشته و فعالیت حرفه‌ای خود در زمینه هنر را از سال ۱۳۸۳ با کارگردانی تئاتر آغاز کرده است، ایشان رزومه بسیار پربار و درخشانی دارند. ایشان در برنامه خندوانه حضور داشته و اجرا در برنامه خندوانه بستری را برای نیما شعبان نژاد فراهم کرد تا بتواند استعداد خود را نشان داده و به هنرمندی محبوب تبدیل شود، ایشان بسیار پرکار و پرتلاش بوده اند به طوری که توانسته‌اند در طی این سال‌ها به یکی از بازیگران محبوب مردم تبدیل شده و توجه اهل هنر را به خود جلب کنند و استعداد خود را به نمایش گذارند.

حضور در برنامه خندوانه شهرت و محبوبیت زیادی برای نیما شعبان نژاد به ارمغان آورده و ایشان پس از آن تمام تلاششان را کردند تا این شهرت و محبوبیت را حفظ کرده و رابطه نزدیک خود با مردم را حفظ کنند، علاوه بر این ایشان در فیلم ها و سریال‌های متعددی نیز به ایفای نقش پرداختند.

نیما شعبان نژاد

خلاصه زندگینامه

تولد: ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ (۳۷ سال)

محل تولد: کلن، آلمان

ملیت: ایرانی

تحصیلات: لیسانس کارگردانی تئاتر

شغل: بازیگر و کارگردان

زمینه فعالیت: تئاتر و تلویزیون

فعالیت: ۱۳۸۳ تاکنون

قد: ۱۷۶ سانتی متر

زندگینامه

زندگی شخصی:

نیما شعبان نژاد در ۲۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۶ در کلن آلمان متولد شده و تا ۴ سالگی را در آلمان سپری کرد، زمانی که نیما ۴ سال بیشتر نداشت خانواده‌اش تصمیم گرفتند تا به ایران بازگردند و در زادگاهشان و جایی که به آن تعلق دارند زندگی کنند.

خانواده نیما به هنر و هنرمندان علاقه بسیار زیادی داشته و همین موضوع باعث شد تا نیما شعبان نژاد در اکوسیستمی مملو از عشق و علاقه به هنر پرورش یابد.

نیما شعبان‌نژاد در خانواده ای هنرمند و بسیار مستعد چشم به جهان گشوده و جالب است بدانید که مادر ایشان ماندانا پناهنده، نقاش بوده‌اند. پدربزرگ نیما، محمد پناهنده در گذشته یکی از عکاسان بسیار مشهور در ایران بوده است.

پرورش یافتن در چنین محیطی باعث شد تا میل به هنر از همان دوران کودکی در وجود نیما بیدار شود و این هنرمند جوان هم اکنون آنقدر با استعداد و توانمند است که علاوه بر تئاتر در دیگر زمینه‌های هنری از جمله عکاسی نقاشی و موسیقی نیز فعالیت دارد.

تحصیلات:

علاقه زیاد نیما شعبان نژاد به هنر، مانند نیری محرک بسیار قوی بوده و سبب شد تا ایشان تصمیم بگیرند در رشته مورد علاقه خود، تحصیلات آکادمیک را بگذرانند. ایشان در سال ۱۳۸۴ به دانشگاه راه یافته و در رشته کارگردانی تئاتر به ادامه‌ی تحصیل پرداختند.

نیما شعبان‌نژاد موفق شد تا مدرک لیسانس خود را در رشته کارگردانی تئاتر دریافت کند، اتمام دوره تحصیلی برای نیما فرصت بسیار خوبی بود و باعث می‌شد تا او بتواند جدی‌تر از قبل به بازیگری و کارگردانی بپردازد، او فعالیت جدی خود را بعد از پایان تحصیلش و از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد.

نیما شعبان نژاد

عقاید نیما شعبان نژاد:

نیما شعبان نژاد گرچه بسیار جوان است اما تفکرات بسیار پخته و معقولانه‌ای دارد. او معتقد است که حرفه بازیگری پر از حواشی مختلف است و همواره اتفاقات مختلفی در عرصه هنر در حال رخ دادن می‌باشد که می‌تواند تاثیرات بسیار گسترده‌ای بر این هنر و هنرمندان بگذارد. تبعات و تاثیرات این رویدادها به طور مستقیم به فرد هنرمند منتقل شده و همین موضوع باعث شده است تا نیما شعبان نژاد نظر مثبتی راجع به شهرت زیاد نداشته باشد. او از شهرت زیاد خوشش نیامده اما با این حال سعی می‌کند افکار و نگرش‌های بدبینانه را از خود دور کند.

کمدین‌های محبوب:

نیما شعبان‌نژاد در پاسخ به سوالی که از او درباره کمدین‌های مورد علاقه‌اش می‌پرسید، پاسخ داد که اکثر کمدین‌های محبوبم شناخته شده نیستند.

من بازیگرانی همچون زیرو ماستل، وایلدر، مل بروکس، مارتی فیلدمن، روان اتکینسون و هیل را خیلی دوست دارم و در میان کمدین‌های ایرانی رضا عطاران و رامبد جوان را تحسین می‌کنم و از نظر من اشل اجرایی رامبد جوان در سطح بین المللی است.

ازدواج

نیما شعبان‌نژاد هنوز ازدواج نکرده و مجرد می‌باشند، او در مصاحبه‌های مختلف به این موضوع اشاره کرده و حتی در یکی از مصاحبه‌هایشان با لحنی طنز و مملو از شوخ طبعی می‌گویند: قصدشو دارم ولی انرژیشو ندارم. اما واقعیت این که من به اولاد نیاز دارم چون عاشق بچه‌ام.

همانطور که از جمله شان بر می آید ایشان با اینکه هنوز ازدواج نکرده‌اند اما علاقه زیادی به تشکیل خانواده و داشتن فرزند دارند.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام:

@nimashabannejad

نیما شعبان نژاد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق):

@NimaShabannejad

زندگی هنری

انتخاب شغل بازیگری:

نیما شعبان‌نژاد خاطره‌ای از دوران کودکی خود تعریف کرده و می‌گوید زمانی که کوچک بودم و هنوز مدرسه می‌رفتم به اتفاق اطرافیانم به سیرک خلیل عقاب رفتیم. خلیل طریقت پیما که به خلیل عقاب معروف است، سیرک باز، باستانی کار، پهلوان و هنرپیشه ایرانی بوده و از ایشان به عنوان پدر سیرک ایران یاد می‌شود.

تمام مدتی که در سیرک بودیم دیدن دلقک‌ها و حرکات نمایشی آنها بسیار برای من جالب و قابل توجه بود به گونه‌ای که باعث شد جرقه‌ای در وجود من روشن گردد و اتفاق و تحولی در من رخ دهد که پیش از آن هیچ وقت تجربه نکرده بودم. زمانی که در سیرک بودیم من بسیار شاد و خوشحال بودم و از عمق وجودم حساس خوشبختی و لذت می‌کردم همان زمان بود که آرزو کردم روزی بتوانم مانند تمام هنرمندان آن سیرک، باهنر و استعداد خود شادی را به مردم هدیه دهم و بتوانم برای چند لحظه کوتاه هم که شده آنها را از فضای جدی و خشک زندگی‌شان خارج کنم.

نیما شعبان‌نژاد می‌گوید که اهل کتاب و کتاب خواندن بوده است، او ذاتاً علاقه بسیار زیادی به هنر داشت و یک سری مسائل باعث می‌شد تا شور و اشتیاق او بیشتر شود و هیجان درونش شعله ور گردد، برای مثال ایشان خودشان تعریف کرده‌اند زمانی که کتاب عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل را مطالعه کردند، توانستند به درک بهتری از هنر رسیده و با سهولت بیشتری به دنیای هنر وارد شوند به گونه‌ای که بتوانند عمق آن را دریابند و تا حدودی مفاهیم نهفته در آن را استخراج کنند.

کتاب عقاید یک دلقک داستانی روایتگر زندگی یک دلقک است که در طول زندگی اش با چالش‌های متعددی مواجه می‌شود، این چالش‌ها زندگی شخصی و حرفه‌ای او را تحت تاثیر قرار داده و خواندن زندگی ایشان باعث شد تا نیما شعبان‌نژاد به درک عمیق‌تری از دنیای بازیگری و سختی‌ها و زیبایی‌های آن دست یابد و بداند که دنیای هنر در عین زیبایی و شکوفایی می‌تواند سختی‌هایی را نیز برای هنرمند به وجود آورد و او را درگیر چالش‌هایی نماید.

همین دو اتفاق به ظاهر کوچک یعنی رفتن به سیرک و خواندن کتاب عقاید یک دلقک کافی بود تا نیما شعبان نژاد در همان دوران کودکی تصمیم خود را در رابطه با آینده‌اش بگیرد. شعله ور شدن علاقه به هنر در کنار کالبد او که ذاتاً به سمت هنر گرایش داشت باعث شد تا مسیر زندگی نیما به طور کامل تغییر کند و به طور جدی تصمیم بگیرد و با خود بگوید که من می‌خواهم بازیگر شوم.

نیما شعبان نژاد

فعالیت رسمی و حرفه ای:

نیما شعبان‌نژاد از دوران نوجوانی به ‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای تئاتر شده و استعداد بی‌نظیری در زمینه تئاتر داشت. او در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است زمانی که کارش را تازه شروع کرده بود، علاقه زیادی به انجام کارهای تلویزیونی نداشت و بیشتر دوست داشت در زمینه سینما فعالیت کند اما بعدها موقعیت‌هایی برایش فراهم شد تا او بتواند بازیگری در برنامه‌های تلویزیونی را نیز تجربه کند.

نیما شعبان نژاد به عنوان یکی از چهره‌های تئاتر به دنیای هنر وارد شده و پس از آنکه در عرصه تئاتر قدم نهاد به سینما و تلویزیون نیز راه یافت و سعی می‌کرد از تمام موقعیت‌های طلایی که در مسیر برایش فراهم می‌شود به نحو احسنت و درست استفاده کند.

وی زمانی که  نوجوانی بیش نبود و تنها ۱۷ سال داشت، فعالیت خود را به طور جدی آغاز کرد، او به عرصه تئاتر قدم نهاده و در سال ۱۳۸۳ با کارگردانی نمایش (مرگ در نمی‌زند) قدم به دنیای هنر گذاشت و برای تحقق آرزوهایش تا حد توان تلاش کرد. کارگردانی تئاتر فرصتی را برای او فراهم کرد تا بتواند ذوق و استعداد بی نظیر خود را به نمایش گذارد و به طور جدی تر به بازیگری و کارگردانی بپردازد و در جهت ارتقای خود تلاش کند. علاقه زیاد ایشان به بازیگری و کارگردانی باعث شد تا تصمیم بگیرند در رشته کارگردانی تئاتر ادامه تحصیل دهند.

ایشان بعد از پایان دوران تحصیلی خود و در سال ۱۳۸۹ تصمیم گرفتند تا به صورت حرفه‌ای تر بازیگری و کارگردانی را ادامه دهند و بیشتر انرژی خود را صرف کارهای مورد علاقهشان بکنند و خودشان را ارتقا بدهند.

او بعد از ۱۰ سال فعالیت در تئاتر با بازی در برنامه خندوانه در کنار رامبد جوان، مجری این برنامه به شهرت رسید.

نیما شعبان نژاد

نیما شعبان‌نژاد در خندوانه:

خندوانه برنامه تلویزیونی به تهیه کنندگی سید علی احمدی و کارگردانی و اجرای رامبد جوان بود و پنج شب در هفته پخش می‌شد. مسابقه‌های مختلف ابداعی، بخش‌های نمایشی، موسیقیایی، استندآپ کمدی و…از اولویت‌های جدی برنامه خندوانه بود.

خندوانه مدت‌ها یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی محسوب می‌شد، این مجموعه تلویزیونی در ۸ فصل بر روی آنتن تلویزیون رفت و از جمله بازیگران این مجموعه کمدی می‌توان به رامبد جوان، جناب خان، ایمان گودرزی، دانیال غفارزاده، مهدی شاه حسینی و نیما شعبان نژاد اشاره کرد.

در سال ۱۳۹۴ زمانی که آقای رامبد جوان در جستجوی یک شخصیت مخالف با عقاید برنامه خندوانه (در قالب طنز) بود، از محمد زیکساری که بعدها نقش استاد کهنمویی مشهور را در برنامه خندوانه اجرا کرد، خواست تا در این برنامه اجرا داشته باشد اما ایشان به جای خودشان، نیما شعبان نژاد را به رامبد جوان معرفی کرده و رامبد جوان نیز بعد از صحبت و گفت و گو با نیما شعبان نژاد با حضور او در برنامه موافقت کرد.

محمد زیکساری، بازیگر نقش استاد کهنمویی در خندوانه که سابقه آشنایی با نیما شعبان نژاد را داشت، علاقه و استعداد بی‌نظیر او را در عرصه هنر به وضوح مشاهده کرده و او را برای حضور در برنامه خندوانه مناسب می‌دانست به همین دلیل واسطه آشنایی نیما شعبان‌نژاد با رامبد جوان شد.

نیما شعبان نژاد فرد با استعدادی بوده و اندیشه‌های مبتکرانه ای در ذهن خود دارد، جالب است بدانید که او اکثر شخصیت‌های با ویژگی‌های خاص در خندوانه را خودش طراحی و خلق کرده است که با موافقت رامبد جوان در مقابل دوربین ایفای نقش نموده و مورد استقبال بی‌نظیر تماشاچیان و بینندگان قرار گرفته است. نیما شعبان‌نژاد توانسته است به تنهایی ۶ نقش مختلف را در برنامه خندوانه اجرا کند از جمله نقش‌های او می‌توان به نیما، جوبان، کیا تاناکورا، بایرام کوگکی تبسم، خانومی (مزاحم تلفن خندوانه) و دکتر پاینده سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

اغلب نقش‌های نیما شعبان نژاد در برنامه خندوانه طنز و خوشایند بوده و برخی از آنها حالت خنثی داشته اند، بین تمام نقش‌های نیما شعبان‌نژاد در خندوانه، نقش کیا تاناکورا (کیانا) تنها نقشی است که مقداری خشن و طمعکار است.

اجرای این نقش‌ها و حضور در برنامه خندوانه برای نیما شعبان نژاد فرصتی را فراهم کرد تا بتواند به هدف خود نزدیک‌تر شود. جالب است بدانید از میان تمام این نقش‌ها نقش بایرام بیشتر از همه به شهرت و محبوبیت رسید و مردم علاقه خاصی به این شخصیت نشان دادند، نیما شعبان نژاد خود درباره نقش بایرام بیان کرده است که این کاراکتر ترکیبی از ویژگی‌های مادربزرگش که فکر می‌کند همه چیز را می‌داند، شوهر عمه مادرش که به سبک خاص خود صحبت می‌کند و لهجه معلم ورزشی که در گذشته داشته است، می‌باشد و نیما شعبان نژاد سعی کرده است با ترکیب این سه شخصیت یک کاراکتر متفاوت و منحصر به فرد از آب در بیاورد. بعد از بایرام، نیما در رتبه دوم بیشترین توجه را از سمت مخاطبان به خود جلب کرد.

شخصیت‌های دیگر مانند دکتر پاینده و جوبان نسبت به دو کاراکتر قبلی محبوبیت کمتری داشته و آخرین کاراکتر خندوانه یک بانوی بدجنس و مزاحم تلفنی می‌باشد که همواره دوست دارد چیزی به رامبد جوان بفروشد، کاراکتر مزاحم تلفنی با استقبال بسیار ویژه‌ای از سوی مخاطبان مواجه شده و توانست به سرعت محبوبیت زیادی بین بینندگان این برنامه بدست آورد.

نیما شعبان نژاد

حضور در عرصه بازیگری:

نیما شعبان‌نژاد از سال ۱۳۹۷ تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی، چه در تلویزیون و چه در سینما و نمایش خانگی، به ایفای نقش پرداخته است اما مسیر موفقیت شعبان‌نژاد به هیچ وجه آسان و بدون چالش نبوده است. او برای رسیدن به جایگاه و موفقیت فعلی خود، سال‌ها تلاش و پشتکار را به کار گرفته و از هیچ تلاشی برای ارتقای مهارت‌ها و توانایی‌های خود دریغ نکرده است.

شعبان‌نژاد در این باره می‌گوید: من ۱۵ سال تمرین کرده ام که به اینجا رسیده ام، برای این جایگاه هم نمایش اضافی نداده ام چون نه آدم حسودی هستم و نه می گویم بیایید من را ببینید.

فیلم ممنوعه:

نیما شعبان‌نژاد در سال ۱۳۹۷ توانست به دنیای جدیدی وارد شود، او در سال ۱۳۹۷ اولین تجربه بازیگری خود را در نمایش خانگی ممنوعه به کارگردانی امیر پورکیان و تهیه کنندگی علی اکبر نجفی کسب کرد. نیما شعبان‌نژاد در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون میلاد کی مرام، نیکی کریمی، هادی حجازی فر، امیرحسین آرمان، لیلا زارع، الهه حصاری، خاطره اسدی و… به ایفای نقش پرداخته و کاراکتر خلیل را بازی می‌کند.

خلیل یک فرد ترنس بوده و نقش آفرینی این کاراکتر توسط نیما شعبان نژاد یکی از سخت‌ترین کارهایی بود که او در دوران فعالیت هنری خود تجربه کرده بود اما با این حال توانست در مقابل دوربین به خوبی بدرخشد و کاراکتر را به بهترین شکل ممکن نقش آفرینی کند.

وقتی نام نیما شعبان نژاد می آید اغلب به یاد کاراکتر های طنز و کارهای خنده دار او می افتیم اما باید بدانیم ایشان نقش های متفاوت و چالش برانگیز نیز بازی کرده‌اند برای مثال ایشان در سریال ممنوعه نقش بسیار جدی دارند و کاراکتر ایشان در این سریال کاملاً با چیزی که ما پیش از این از ایشان دیده‌ایم متفاوت است. با توجه به اینکه نیما شعبان‌نژاد نقش‌های متفاوت و متنوعی را بازی کرده است می‌توان نتیجه گرفت که ایشان در برابر تغییرات بسیار انطاف پذیر بوده و از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا بتوانند تجربیات جدید کسب کرده و توانایی‌هایشان را بالاتر ببرند.

همانطور که گفته شد نیما شعبان‌نژاد در این فیلم نقش یک ترنس را بازی کرده است و همین موضوع باعث شد تا به دلایل نامعلوم او از این سریال حذف شود.

شعبان نژاد به این ناعدالتی واکنش نشان داده و با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود این چنین نوشت:

ممنوعه برای همه آزاد شد و برای من ممنوع، خیلی وقت‌ها سکوت بهترین کاره ولی تو منطق من سکوت بخشی از ضعف می‌تونه باشه.

خیلی وقت‌ها غر می‌زنم چون خیلی زحمت کشیدم حتی اگه کک کسی هم نگزه. همش حذف کردن که رسمش نیست، از نظر شما هست؟!

چشم‌ها را باید شست… فکرها هم همینطور…

نیما شعبان نژاد

فیلم رهایم نکن:

پس از اینکه نیما شعبان‌نژاد توانست در فیلم ممنوعه به خوبی بدرخشد و تجربه موفقی برای خود ثبت کند، به تیم بازیگری سریال تلویزیونی رهایم نکن پیوسته و ایشان در این سریال در کنار بازیگران مطرحی همچون امین تارخ و فریبا متخصص به ایفای نقش می‌پردازند.

نیما شعبان‌نژاد نقش امیر، پسر رسول را بازی کرده و با بازی در این سریال توانستند توانایی بی‌نظیر خود در عرصه بازیگری را دوباره به نمایش گذارند و یک نقش جدی به اسم امیر را بازی کنند.

این فیلم محصول سال ۱۳۹۷ بوده و توسط محمد مهدی عسگرپور کارگردانی شده و ناگفته نماند که علی پورکیانی نیز تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته است. اعتماد محمد مهدی عسگرپور به نیما شعبان‌نژاد و سپردن یک نقش کاملا جدی و خشک به بازیگر طنز پرداز خندوانه نتیجه خوشایندی به دنبال داشت و نیما شعبان نژاد با بازی در این فیلم توانست ثابت کند که می‌تواند از عهده نقش‌های خشک و جدی نیز به خوبی برآید.

فیلم خون سرد:

خونسرد یک مجموعه تلویزیونی ایرانی است که توسط امیرحسین ترابی کارگردانی شده و بهمن کامیار تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است. این فیلم ژانر جنایی داشته و در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است. در این فیلم، نیما شعبان‌نژاد در کنار بازیگرانی همچون امیر آقایی، شهرام حقیقت دوست، سارا بهرامی، بهار قاسمی و سارا رسول‌زاده ایفای نقش کرده و کاراکتر سروش را بازی می‌کند.

داستان این فیلم درباره پرونده گروهی از قاچاقچیان اعضای بدن است که سرگرد امیرعلی طلوعی پیگیری آن را بر عهده داشته و دوستش دکتر کسری کیا که در پزشکی قانونی کار می‌کند نیز به او در این تحقیقات یاری رسانده و روش‌های مختص خود را به کار می‌گیرد.

فیلم هیولا:

هیولا یک مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر طنز سیاسی است که توسط مهران مدیری کارگردانی شده و سید مصطفی احمدی و مهران مدیری تهیه کنندگان آن بودند، امیر برادران نویسندگی این فیلم را بر عهده داشته و طراح و سرپرست فیلمنامه این مجموعه پیمان قاسم خانی بوده است.

این فیلم برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است. داستان این فیلم درباره خانواده شرافت می‌باشد که از زمان پادشاهی احمد شاه در تلاش بودند با شرافت زندگی کنند و همین شرافتمند زندگی کردنشان دردسرهای زیادی برایشان درست کرده و آنها را به سوی فقر و بدبختی سوق می‌دهد.

نیما شعبان نژاد در این فیلم در کنار بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدم، گوهر خیراندیش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز نقش آفرینی کرده و کاراکتر هوشمند کامروا را بازی می‌کند.

فیلم لب خط:

فیلم لب خط به کارگردانی و نویسندگی علی جبارزاده و تهیه کنندگی علی عبدالعلی زاده در ژانر کمدی اجتماعی و خانوادگی تولید شده است، این فیلم محصول سال ۱۳۹۹ بوده و داستان فیلم درباره جوانی به اسم رضا است که در جنوب تهران در منطقه لب خط زندگی می‌کند و از معدود آدم‌هایی در دنیاست که سندروم هایپرتیمزیا یا همان حافظه فراگیر دارد.

نیما شعبان‌نژاد در این فیلم نقش رضا را بازی کرده و در کنار بازیگرانی همچون هومن حاج عبداللهی، روشنک گرامی، مهیا دهقانی، سیاوش چراغی پور، رضا داوود نژاد، لاله صبوری و… نقش آفرینی کرده است.

نیما شعبان نژاد

نمایش خانگی جوکر:

جوکر یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی است که توسط احسان علیخانی کارگردانی شده و در سرویس پخش اینترنتی فیلیمو به نمایش درآمده است.

نیما شعبان‌نژاد در فصل دوم جوکر که با عنوان جوکر طبقه بیست و یکم شناخته میشود به عنوان مهمان و شرکت کننده حضور داشته و با هادی کاظمی، سید جواد رضویان، نصرالله رادش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، محمدرضا علیمردانی، مجید مظفری در یک تیم بوده است، گروه آنها اولین گروه فصل دوم جوکر بود.

نیما شعبان‌نژاد در این برنامه نیز مانند تمام برنامه‌های دیگر خود بسیار درخشید و توانست با حرکات و شوخی‌های خاص خود، لحظات طنز و سرگرم کننده‌ای را برای تماشاگران این نمایش خانگی به ارمغان آورد و به جذابیت سری جدید جوکر بیفزاید.

نمایش خانگی اسکار:

اسکار مجموعه نمایش خانگی است که توسط مهران مدیری اجرا و کارگردانی شده است. محمد شریفی و کژال نوری تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده داشته و آن را در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده‌اند.

در این مجموعه نیما شعبان‌نژاد به عنوان دستیار مجری حضور پیدا کرده و قصد دارند تا یک مسابقه چالشی جذاب و مفرح را برگزار کنند و شرکت کنندگان این رئالیتی شو بر اساس پاسخ‌هایشان امتیاز دریافت کرده و در نهایت به برنده مسابقه جایزه اسکار تقدیم خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی دوپینگ:

دوپینگ یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی رضا مقصودی و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی و نویسندگی رضا مقصودی و افرا جورابلو می‌باشد که در قالب ۲۴ قسمت در نوروز سال ۱۳۹۹ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شد.

این فیلم ژانر کمدی فانتزی داشته و نیما شعبان‌نژاد در کنار بازیگرانی همچون هادی حجازی فر، محمد بحرانی، الناز حبیبی، شبنم مقدم به نقش آفرینی می‌پردازد و کاراکتر کامران اسدی پسر حسن را بازی می‌کند.

فیلم شناسی

سینما:

مجموعه سینمایی نیما شعبان نژاد

سال عنوان نقش کارگردان

۱۴۰۱ قلهک عنایت مصطفی شایسته

۱۴۰۰ خانه شیشه‌ای – امیر پورکیان

۱۳۹۹ لب خط رضا علی جبارزاده

بعد از اتفاق – پوریا حیدری اوره

۱۳۹۸ تورقوزآباد میلاد علی شاه‌حاتمی

۱۳۹۷ آینده – امیر پورکیان

تلویزیون:

مجموعه تلویزیونی نیما شعبان نژاد

سال عنوان نقش کارگردان یادداشت

۱۳۹۹ دوپینگ کامران اسدی رضا مقصودی پخش در شبکه سه

۱۳۹۸ سرباز – هادی مقدم دوست پخش در شبکه سه

۱۳۹۷ رهایم نکن امیر محمدمهدی عسگرپور پخش در شبکه سه

۱۴۰۱-۱۳۹۳ خندوانه بازیگر رامبد جوان پخش در شبکه نسیم

نمایش خانگی:

مجموعه نمایش خانگی نیما شعبان نژاد

سال عنوان نقش کارگردان یادداشت

۱۴۰۲ جوکر ۲ خودش احسان علیخانی پخش در شبکه اینترنتی فیلیمو

۱۴۰۲ اسکار مجری مهران مدیری پخش در شبکه اینترنتی فیلیمو

سایه باز – علی یاور پخش در شبکه اینترنتی آپرا

۱۴۰۱ خون‌سرد سروش معزی امیرحسین ترابی پخش در شبکه اینترنتی فیلم‌نت

راز بقا ایرج سعید آقاخانی پخش در شبکه اینترنتی فیلم‌نت

۱۴۰۰ دراکولا هوشمند کامروا مهران مدیری پخش در شبکه‌های اینترنتی فیلیمو و نماوا

۱۳۹۸ هیولا هوشمند کامروا مهران مدیری پخش در شبکه اینترنتی نماوا

۱۳۹۷ ممنوعه خلیل امیر پورکیان پخش در رسانه خانگی

برنامه‌ها:

دورهمی (بازیگر مهمان)

ام شو (بازیگر مهمان)

شب آهنگی (بازیگر مهمان)

مهمونی (بازیگر مهمان)

تئاتر:

مرگ در نمی‌زند (کارگردان) ۱۳۸۴

آشپز نابلد (کارگردان) ۱۳۸۴

باغ وحش شیشه‌ای (بازیگر) ۱۳۸۵

زندانی شماره ۳ از آمریکا (کارگردان) ۱۳۸۶

همسایه سطل آشغالی (کارگردان) ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹

میر نوروزی (بازیگر) ۱۳۸۸

طعم گس مرگ (بازیگر) ۱۳۸۹

نبرد و مدآ (بازیگر) ۱۳۸۹

آزادی در بن‌ بست تاریکی (کارگردان) ۱۳۸۹

چهار فصل مثل هم (کارگردان) ۱۳۸۹

محاکمه در کوهستان (کارگردان) ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰

در انتهای هر سفر (بازیگر) ۱۳۹۰

شاگرد دماغ‌ساز (بازیگر) ۱۳۹۰

باگانه (بازیگر) ۱۳۹۰

لابیرنت (بازیگر) ۱۳۹۲

جمجمه‌ای در کانه مرا (بازیگر) ۱۳۹۲

توضیح واضحات (کارگردان) ۱۳۹۴

خشم اژدها (بازیگر) ۱۳۹۴

چیدمان غلط (بازیگر) ۱۳۹۵

دریبل (بازیگر) ۱۳۹۶

پلاس پلاس به توان ۲ (کارگردان و بازیگر) ۱۴۰۱

جوایز و نامزدی‌های نیما شعبان نژاد

جوایز و نامزدی های نیما شعبان نژاد

سال عنوان جشنواره دسته نتیجه

۱۴۰۲ راز بقا جشن حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی نامزد شده