به گزارش پایگاه خبری نشان :

قیمت طلا و سکه قیمت انواع ارز، سکه و طلا را در روز سه‌شنبه، ۶ مرداد ۱۴۰۳ مشاهده می‌کنید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که هر قطعه سکه امامی در بازار به قیمت ۴۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان رسیده است.

اما  هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران به قیمت ۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید.

دلار (در صرافی بانکی)

۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان

یورو

۵۴ هزار و ۸۶۵ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۳۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان

سکه امامی

۴۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان

نیم سکه

۲۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان

ربع سکه

۱۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان

سکه گرمی

۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان

هر گرم طلای ٢۴ عیار

۴ میلیون و ۸۱۳ هزار تومان

هر مثقال طلا

۱۵ میلیون و ۶۴۳ هزار تومان

هر انس طلا

۲۵۰۸.۸۰ دلار

خبرآنلاین

پیش بینی قیمت طلا و سکه

در شروع اولین هفته شهریور برخی سیگنال‌ها نظیر رویکرد مثبت وزارت امور خارجه نسبت به مذاکرات برجام و بهبود مناسبات با سایر کشورها توانست ریتم کاهشی محدودی به قیمت دلار دهد و بازار طلا نیز از این افت قیمت تبعیت کرد.

روز یکشنبه مصادف با اربعین حسینی، حزب الله لبنان در پاسخ به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به خاک این کشور و ترور فواد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله، حمله گسترده‌ای را علیه چند پایگاه نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انجام داد. این موضوع روند معاملات پشت خطی دلار را افزایشی و قیمت تتر را گران کرد. در حالی که بازارهای جهانی همزمان با بازارهای داخلی تعطیل هستند باید دید در شروع مبادلات روز دوشنبه روند فاکتورهای تاثیرگذار در بازار طلا به کدام سمت می‌رود تا به بازار داخلی طلا خط دهد.

گفتنی است قیمت طلای جهانی روی رقم ۲۵۱۲ دلاری و اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۸۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز روی رقم ۵۶ هزار و ۶۵۰ تومانی ایستاده است.

قیمت سکه‌های سبک فریز شد

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته با کاهش ۸۰ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۳۷ میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی معامله شد. سایر قطعات سکه بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز پنجشنبه معامله شدند. نیم‌سکه ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی با رقم هفت میلیون تومان معامله شد.

قیمت طلا روز شنبه با افزایش محدودی همراه شد. هر مثقال طلا با رشد ۲۰ هزار تومانی در سطح ۱۵ میلیون و ۵۳۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در سطح سه میلیون و ۵۸۷ هزار تومانی ایستاد. طلا دست دوم نیز با رقم سه میلیون ۵۳۹ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه در اولین روز هفته در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۵۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۸۵ هزار تومان، ربع سکه ۴۲ هزار تومان و سکه گرمی ۲۱ هزار تومان کاهش داشت.

تجارت نیوز

وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ارزیابی وضعیت بازار طلا و سکه می‌گوید: در این هفته بازار سکه و طلا شاهد نوسان در قیمت‌ها بود؛ به طوری که هم افزایش و هم کاهش قیمت‌ها ثبت شد.

نوسان قیمت طلا در ماه های گذشته

او البته عنوان می‌کند: در دو ماه گذشته نوسان افزایشی در بازار بین یک تا سه درصد بوده که طبیعی است. بذرافشان پیش‌بینی می‌کند: احتمال کاهش قیمت ها بسیار کم است.

پیش بینی قیمت طلا در بازار

بذرافشان با یادآوری این‌که برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بهای هر اونس تا پایان سال جاری میلادی به سه هزار دلار خواهد رسید، می‌گوید: بازار داخلی طلا علاوه بر بهای جهانی طلا، تحت تاثیر متغیرهای مختلفی از جمله عرضه و تقاضاست.

خبرآنلاین

فعالان بازار طلا، دلیل اصلی گرانی طلا و سکه در بازار ایران را جهش شدید قیمت طلا در بازار جهانی می‌دانند؛ به طوری که نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص ارزیابی وضعیت بازار طلا و سکه در هفته پایانی مردادماه می‌گوید: در این هفته بازار سکه و طلا شاهد نوسان در قیمت‌ها بود؛ به طوری که هم افزایش و هم کاهش قیمت‌ها ثبت شد.

او البته عنوان می‌کند: در دو ماه گذشته نوسان افزایشی در بازار بین یک تا سه درصد بوده که طبیعی است. بذرافشان پیش‌بینی می‌کند: احتمال کاهش قیمت ها بسیار کم است.

بذرافشان با یادآوری این‌که برخی تحلیلگران پیش بینی کرده اند که بهای هر اونس تا پایان سال جاری میلادی به سه هزار دلار خواهد رسید، می‌گوید: بازار داخلی طلا علاوه بر بهای جهانی طلا، تحت تاثیر متغیرهای مختلفی از جمله عرضه و تقاضاست.

عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عملکرد یک هفته‌ای بازار طلا، گرانی ۱۱۶ هزار تومانی و به عبارتی، ۳.۳ درصدی قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار را نشان می‌دهد. بر همین اساس، هر گرم طلای ۱۸عیار در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا نیز با افزایش ۵۰۶ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی نیز در طول ۷ روز گذشته، یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان گران شد. این تغییر قیمت‌ها، از رشد ۳ درصدی قیمت سکه حکایت دارد. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

هر قطعه سکه بهار آزادی نیز ۳۷ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون تومان و سکه گرمی ۷ میلیون تومان قیمت خورده است.

خبرآنلاین

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی معتقدند اهرم اصلی تعیین قیمت در بازار فلز زرد قیمت دلار است و برای این اسکناس تا نیمه‌های شهریور روند رنج پیش‌بینی کردند. اگر در مدت یادشده اونس جهانی طلا تحرکات قیمتی چشمگیری نداشته باشد روند رنج با نوسانات محدود در بازار طلا قابل پیش‌بینی است.

 

گفتنی است اونس جهانی طلا روز چهارشنبه با کاهش ۱۶ دلاری روی رقم ۲۵۰۱ دلاری ایستاد. اونس جهانی نقره نیز روی رقم ۲۹ دلار و ۳۲ سنتی ثابت ایستاده است و کاهش ۱۳ سنتی دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ روی رقم ۵۵ هزار و ۵۵۰ تومانی ایستاده است و رشد ۲۹۰ تومانی دارد.

سکه بهار پرچمدار رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی روز چهارشنبه ۳۱ مرداد با افزایش ۱۲۵ هزار تومانی روی رقم ۴۲ میلیون و ۹۵ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۲۳۵ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۵۱۰ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه و ربع سکه هر یک با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با قیمت ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی بدون تغییر و در سطح ۷ میلیون تومانی ایستاد.

حباب سکه افزایشی شد

قیمت طلا روز چهارشنبه نوسان افزایشی داشت. در لحظه نگارش این گزارش هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۰۱ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۶۲ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز به رقم سه میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی رسید.

حباب سکه در پنجمین روز هفته در تمام قطعات به غیر از ربع سکه کاهش داشت. حباب سکه امامی ۱۴۲ هزار تومان، سکه بهار ۳۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۸ هزار تومان و سکه گرمی ۲۹ هزار تومان کاهش داشت. حباب ربع سکه ۴۰ هزار تومان رشد کرد.

تجارت نیوز