به گزارش پایگاه خبری نشان :

مشهد مقصد اول سفر در کشور است. در بیشتر ایام تعطیل، در مشهد جای سوزن انداختن نیست. با فرا رسیدن محرم و ایام سوگواری، کسانی که موفق به حضور در کربلای معلی نشده باشند، برای زیارت و عزاداری پرشور، مشهد را انتخاب می‌کنند. به همین منظور از روزهای پایانی ذی الحجه تا شروع محرم، درخواست سفر هوایی به مشهد افزایش پیدا کرده و در روز عاشورا و تاسوعا این درخواست به اوج خود می‌رسد. اگر قصد دارید که به صورت هوایی از تهران به مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی سفر کنید، با ما همراه باشید تا همه نکات سفر هوایی و خرید بلیط هواپیما تهران مشهد را بررسی کنیم.

سفر هوایی از تهران به مشهد

انواع بلیط هواپیما تهران مشهد

برای آنکه بتوانیم در ایام شلوغی و مخصوصا عاشورا و تاسوعا چه بلیط هواپیمایی تهیه کنیم، ابتدا با انواع بلیط هواپیما تهران مشهد، آشنا می‌شویم.

بلیط هواپیما سیستمی مشهد

در طول سال میزان مشخصی بلیط هواپیما نسبت به کشش ایرلاین و ناوگان آن طبق برنامه ریزی اعلام می‌شود. این بلیط‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری قیمت گذاری شده و در تمام روزهای سال از نرخ مشخصی برخوردار هستند. بلیط‌های سیستمی معمولا با تخفیف همراه نیستند و در صورتی که هواپیما با تمام ظرفیت مسافر هم، سفر نکند این بلیط شامل تخفیف برای ترغیب افراد به خرید نمی‌شود و از سیاست های خاص خود پیروی می‌کند. همچنین میزان بار قابل حمل و قوانین استرداد بلیط سیستمی هم از قبل برای همه ایرلاین‌ها تعریف شده و ثابت است.

بلیط هواپیما چارتری مشهد

در مقصد‌های پر‌طرفدار مانند مشهد، آژانس‌های هواپیمایی اقدام به خرید بخش مشخصی از بلیط‌ها به صورت یکجا می‌کنند. این بلیط‌ها را چارتری می‌گویند و شرکت خریدار را چارتر کننده می‌نامند. بلیط‌های چارتری از قوانین مشخصی پیروی نمی‌کنند و بر اساس آژانس هواپیمایی قوانین آنها متفاوت است. این بلیط‌ها بر خلاف بلیط سیستمی از نرخ مشخصی هم برخوردار نیستند. در واقع با افزایش درخواست برای انجام سفر به مشهد، قیمت بلیط چارتری مشهد، بالاتر از معمول می‌شود. همچنین در روزهایی که میزان مسافر به مشهد کم است، آژانس برای جلوگیری از ضرر خود، تخفیف‌های خوبی را روی بلیط اعمال می‌کند که قیمت بلیط چارتری را از سیستمی هم کمتر می‌کند. در ادامه اگر در فاصله یک روز و یا چند ساعت مانده به پرواز همچنان بلیط چارتری برای فروش موجود باشد، آژانس هواپیمایی بلیط لحظه آخری را اعلام می‌کند و بازهم از قیمت بلیط کم می‌کند.

بلیط هواپیما تهران مشهد

در زمان شلوغی بلیط چارتری بخریم یا سیستمی؟

هنگامی که درخواست برای سفر بالاست، بلیط هواپیما مشهد کمیاب و نایاب می‌شود. به علت محدودیت در تعداد ناوگان هوایی کشور، خرید بلیط هواپیما در زمانی که همه قصد سفر به مشهد دارند، سخت است. مشهد در فصل تابستان با تعطیلی مدارس خود به خود شلوغ و پر گردشگر است و با قرار گرفتن عاشورا و تاسوعا در تابستان، زائران و عاشقان امام حسین بیش از پیش علاقه دارند که به مشهد سفر کنند. در این صورت بهتر است اگر قصد دارید در عاشورا به زیارت امام هشتم بروید و به هیئت عزاداری حسینی مشهد بپیوندید، از ماه قبل بلیط هواپیما خود را باید تهیه کنید. در این مواقع بلیط های سیستمی با قیمت پایین‌تری نسبت به چارتری عرضه می‌شود و به سرعت تمام بلیط‌ها تکمیل ظرفیت می‌شوند. اگر دیر برای خرید اقدام کنید، ممکن است بلیط چارتری را با قیمت بالا تهیه کنید و حتی ممکن است مجبور باشید روش مسافرت خود را از هوایی به زمینی تغییر دهید.

اقامت در مشهد در ایام سوگواری حسینی

پس از تهیه بلیط هواپیما، مهم‌ترین مسئله سفر زیارتی به مشهد از تهران، اقامت در مشهد است. مانند رزرو بلیط هواپیما که باید از ماه گذشته اقدام به خرید آن کنید، بهتر است همزمان اقامتگاه مورد نظر خود را نیز رزرو کنید. البته در ایام محرم با همکاری شهرداری، در صورتی که نتوانید اقامتگاه مورد نظر را پیدا کنید، می‌توانید در حسینیه‌ها و مساجد مشهد اقامت کنید.

بلیط هواپیما مشهد تاسوعا و عاشورا

نکات خرید بلیط هواپیما مشهد در زمان شلوغی و تعطیلات

  • تفاوتی ندارد ایام محرم باشد یا تعطیلات نوروز، برای سفر هوایی به مشهد در زمان شلوغی بلیط سیستمی بسیار چاره ساز است.
  • در صورتی که بلیط چارتری مشهد را خریداری کردید، حتما جزئیات سفر و قوانین آن را با دقت مطالعه کنید. بیشتر بلیط‌های چارتری قابل استرداد نیست و کنسل کردن آنها برابر سوخت شدن هزینه پرداختی شما است.
  • به علت شلوغی فرودگاه مهرآباد در تعطیلات، از حد معمول زودتر برای سفر به فرودگاه بروید تا استرس صدور به موقع بلیط و بازرسی لوازم را نداشته باشید.
  • هنگام خرید بلیط با آرامش مشخصات را وارد کنید. امکان ویرایش بلیط و واگذاری به شخص دیگر وجود ندارد و در صورت درج مشخصات اشتباه، باید بلیط را کنسل کنید.

کلام پایانی

سفر به مشهد با شلوغی حس و حال دیگری دارد. در سفر به مشهد و حضور در حسینیه‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنید تا به بیماری در سفر مبتلا نشوید. تجربه شما از سفر به مشهد در محرم چه بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.