به گزارش پایگاه خبری نشان :

چاپ فوری ریسو یکی از معروف‌ترین چاپ‌های امروزه به شمار می‌رود و طرفداران زیادی دارد. اما علت این همه محبوبیت چیست؟! آیا امکان سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو وجود دارد؟! به هنگام سفارش اینترنتی باید به چه نکاتی دقت کرد؟! ما در این مطلب قصد داریم در مورد چاپ ریسو، نکاتی سفارش اینترنتی آن و بسیاری از موارد دیگر صحبت کنیم. در نظر داشته باشید که تمام فاکتورها و قبض هایی که در ارمغان گرافیک با چاپ ریسو یا چاپ افست به چاپ رسیده‌اند، شماره زنی و صحافی می شود.

به همین دلیل اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ‌علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به طور کامل در مورد چاپ فوری ریسو بدانید با کارشناسان ارمغان گرافیک در ارتباط باشید..

C:\Users\rayangostar\Desktop\12.jpg

چاپ فوری ریسو چیست؟

چاپ ریسو یک فناوری چاپ دیجیتال به شمار رفته که توسط شرکت ریسو کاکاگو در ژاپن ایده‌پردازی شده، توسعه یافته و ثبت تجاری شده است. این دستگاه‌های چاپ دیجیتال قادر به تولید چاپ با حجم بالا، سرعت بسیار زیاد و هزینه کم هستند. در نتیجه برای کاربردهای متنوع و گسترده‌ یک گزینه عالی به شمار می‌روند.

چاپ فوری ریسو چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع چاپ سرعت بالای آن به شمار می‌رود. جالب است بدانید دستگاه چاپ فوری ریسو توانایی چاپ 130 نسخه در دقیقه دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که برای کاغذهایی مناسب است که وزنی برابر 60 تا 200 گرم دارند. لازم به ذکر است این نوع از دستگاه چاپ می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بیشترین تعداد چاپ را انجام داده و باید گفت در مقایسه با چاپ افست از هزینه کمتری برخوردار است.

یکی دیگر از مزایایی که این دستگاه دارد، استفاده از مستر کم است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مسترها و جوهرهایی که در دستگاه‌ چاپ فوری ریسو مورد استفاده قرار می‌گیرند، از تنوع بالایی بخوردار هستند. علاوه بر مواردی که در ابتدا به آن‌ها اشاره شد، هزینه استفاده از این دستگاه در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار کمتر است. به همین دلیل یک گزینه مقرون‌به‌صرفه درنظر گرفته می‌شود.

نکته جالبی که باید در مورد چاپ ریسوگراف گفت این است که به دلیل سازگاری با محیط زیست طرفداران بسیار زیادی دارد. در این دستگاه‌ها از جوهرهای امولسیون به کار گرفته می‌شود که تجزیه‌پذیر هستند؛ در نتیجه به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌کنند. به همین دلیل در سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو باید به نکته توجه داشته باشید.

C:\Users\rayangostar\Desktop\13.jpg

برای سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو باید به چه نکاتی دقت کرد؟

همان طور که اشاره کردیم چاپ ریسوگراف یکی از محبوب‌ترین چاپ‌های امروزه به شمار می‌رود. به همین دلیل افرادی زیادی به این کار روی آورده‌اند و حتی به صورت اینترنتی در این زمینه کار می‌کنند. برای سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو باید به یک سری نکته توجه کرد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب درست مرکز چاپ فوری ریسو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو در نظر گرفت، انتخاب یک مرکز چاپ معتبر و شناخته‌شده است. در این مدل سفارش اینترنتی چون فاصله بین درخواست کننده و فروشنده زیاد است، امکان سوءاستفاده وجود دارد. به همین دلیل باید ابتدا از معتبر بودن مرکز چاپ اطمینان حاصل کرده و بعد سفارش دهید.

کیفیت چاپ

از دیگر مواردی که باید به هنگام سفارش اینترنتی به آن اشاره کرد کیفیت چاپ است. چون شما خودتان به صورت حضوری نمی‌توانید به مرکز چاپ بروید، باید از صاحب آنجا درخواست نمونه کار کنید. سپس با مشاهده نمونه کارها تصمیم خود در در زمینه سفارش بگیرید.

مشخص کردن ویژگی‌های چاپ

شما باید اطلاعات لازم را در مورد ویژگی‌های چاپ خود در اختیار چاپگر قرار دهید. به عبارت دیگر تمام نکاتی که می‌خواهید در چاپ شما رعایت شود به او بگویید تا چاپگر متناسب با خواسته‌های شما یک چاپ ریسو باکیفیت در اختیار شما بگذارد.

زمان تحویل

زمان تحویل نیز یکی دیگر از نکاتی به شمار می‌رود که باید به هنگام سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو به آن توجه کرد. شما باید از قبل در مورد زمان تحوی با چاپگر صحبت کنید و او موظف است که در آن زمان، محصول را به شما تحویل دهد. همچنین در صورت بروز مشکل به شما اطلاع‌رسانی کند.

نحوه پرداخت

یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام سفارش اینترنتی چاپ فوری به آن توجه کنید، نحوه پرداخت است. به همین دلیل ابتدا روشی که چاپگر برای پرداخت ارائه می‌دهد را مورد بررسی قرار دهید و در صورت امن بودن اقدام به پرداخت کنید. لازم به ذکر است در مورد نحوه پرداخت نیز باید با چاپگر صحبت کرده و باهم تفاوق کنید.

برخورداری از پشتیبانی و خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش نیز از مواردی است که سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو باید در نظر گرفت. به عبارت دیگر شما باید ببینید، مرکز چاپ در صورت بروز خطا در نتیجه نهایی، تعویض و اصلاح دارد یا فاقد آن است. پس از بررسی این موارد، سفارش خود را ثبت کنید. ارمغان گرافیک یکی از بهترین‌ها در زمینه به شمار می‌رود.

C:\Users\rayangostar\Desktop\14.jpg

چاپ ریسوگراف چه کاربردهایی دارد؟

همان طور که در ابتدا محتوا به آن اشاره کردیم، چاپ ریسوگراف یکی از محبوب‌ترین چاپ‌های حال حاضر به شمار می‌‌رود. یکی از دلایل مشهور بودن چاپ ریسو این است که در زمینه‌های بسیار متنوعی کاربرد دارد که عبارت‌اند از:

  • مورد استفاده برای چاپ کتب‌های درسی مدرسه و دانشگاهی
  • مورد استفاده برای چاپ تراکت؛ به عنوان یک روش اقتصادی
  • مورد استفاده برای چاپ جلد و روی پوشه؛ به علت اینکه این چاپ برای کاغذهای سبک استفاده می‌شود.
  • مورد استفاده برای کارت‌های عروسی، کارت پستال، کارت‌های دعوت و تشکر و غیره
  • مورد استفاده برای بلیط‌های کنسرت‌، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و غیره
  • مورد استفاده برای پوسترهای علمی، کنفرانس، همایش‌ها و غیره

کلام پایانی

طبق مطالب موجود در محتوا متوجه شدیم که چاپ فوری ریسو یکی از محبوب‌ترین چاپ‌های حال حاضر به شمار رفته و در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. این چاپ برای اولین بار در ژاپن خلق شد و بعد به سراسر جهان انتقال یافت. چاپ فوری ریسو مزایای بسیار زیادی مانند سرعت بالا، کیفیت خوب و غیره داشته و می‌تواند در دقیقه 130 نسخه چاپ کند. برای سفارش اینترنتی چاپ فوری ریسو باید چند نکته مانند خدمات پس از فروش، زمان تحویل، نحوه پرداخت و بسیاری از موارد دیگر دقت لازم را داشت.