به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیا از ایران پرواز مستقیم به آلمان وجود دارد؟

آلمان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران به منظور؛ گشت‌و‌گذار، مهاجرت، تحصیل و ... از سرتاسر جهان و ایران است، اما از آنجائیکه کشور ما، به دلیل مناسبات خاص سیاسی و برخی تحریم‌ها، اجازه تردد هوایی به بعضی از کشورها مانند آمریکا و ... را نمی‌دهد، این دغدغه برای بسیاری از مسافران به وجود آمده‌ است که؛ آیا از ایران پرواز مستقیم به آلمان وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوئیم که «بله» سفر به کشور آلمان از ایران به صورت مستقیم و بدون نیاز به توقف صورت می‌گیرد؛ بنابراین برای اطلاع از چگونگی فروش بلیط هواپیما آلمان و نحوه پرواز آن با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

آیا همه ایر لاین‌ها به صورت مستقیم از ایران به آلمان پرواز دارند؟

اگرچه در باور عموم کشور آلمان مردمی سرد و نژادپرست دارد اما دولت آلمان با رویکردهای جدید سعی کرده است تا این باور را تغییر داده و به دلیل کمبود نیروی کار با اعطای تسهیلات ویژه سیل کارجویان، متخصصین، گردشگران و ... را به سوی این کشور دعوت کند. از این رو آلمان به یکی از اصلی‌ترین مقاصد مهاجرت، ادامه تحصیل و ... به خصوص از سوی مردم ایران تبدیل شده است.

در همین راستا شرکت‌های هواپیمایی دو کشور ایران و آلمان ضمن توافقات دوطرفه، امکان پرواز مستقیم به هر دو مقصد را فراهم کرده‌اند. بدین منظور سفر به کشور آلمان از طریق ایرلاین‌های؛ ماهان ایر ایران، ایران ایر و لوفت هانزای آلمان صورت می‌گیرد.

البته باید توجه داشته باشید که در حال حاضر تنها پرواز مستقیم و بدون توقف تهران به فرانکفورت توسط پروازهای ایران ایر و لوفت‌هانزا انجام می‌شود، بنابراین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی امکان فروش بلیط هواپیما به شهرهای مختلف آلمان اعم از برلین، کلن، هامبورگ و فرانکفورت را برای کلیه مسافرین مهیا کرده‌اند.

سفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایرسفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایر

سفر هوایی به آلمان با پرواز ایران ایر

ایران ایر یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندهای هواپیمایی کشور ایران است که در گذشته به نام هواپیمایی هما از آن یاد می‌شد. این شرکت هواپیمایی مشهور، پذیرای مسافران بسیاری از ایران به مقصد فرانکفورت، کلن و هامبورگ آلمان است.

بدین ترتیب شرکت بزرگ ایران ایر امکان فروش بلیط هواپیما به شهر کلن آلمان از فرودگاه بین المللی امام خمینی را برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه هر هفته فراهم کرده است. مسافرین محترم این پرواز ۵ ساعت و بیست دقیقه در آسمان به مقصد فرودگاه کلن در پرواز خواهند بود.

همچنین پرواز مستقیم به فرانکفورت از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر سه بار در هفته و در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه انجام می‌شود که پروازهای برگشت آن نیز به همین منوال انجام می‌پذیرد. از فرودگاه امام‌خمینی تهران تا فرودگاه فرانکفورت آلمان چهار ساعت و چهل دقیقه با هواپیمای ایرباس ۳۳۰ در آسمان خواهید بود.

هامبورگ یکی از پرترددترین شهرهای آلمان برای مهاجرین ایرانی است که پرواز برای این مقصد از طریق ایران ایر تنها در روزهای دوشنبه و جمعه صورت می‌گیرد. در این سفر هوایی در صورت پایداری شرایط جوی، حدود پنج ساعت و ده دقیقه در آسمان خواهید بود.

سفر هوایی به آلمان با پرواز لوفت هانزا

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا یکی از بزرگترین و قدرتمندترین خطوط هوایی آلمان و قاره اروپا است که با ناوگان هواپیمایی پیشرفته و مدرنش بیشترین تعداد پرواز و جابه‌جایی مسافر در اروپا را ممکن ساخته است.

سفر هوایی به آلمان با پرواز لوفت هانزا

این ابر شرکت هواپیمایی به بیش از ۱۸ مقصد داخلی و ۲۰۰ مقصد بین المللی پرواز دارد که در این میان در ایران تنها از یک فرودگاه و آن هم فرودگاه امام خمینی تهران پرواز انجام می‌دهد. پروازهای شرکت هواپیمایی لوفت هانزا از تهران به دو شهر وین و فرانکفورت به طور مستقیم و بدون توقف انجام می‌گیرد.

فروش بلیط هواپیما یی لوفت هانزا در چهار کلاس؛ اکونومی، پرمیوم اکونومی، بیزنس و فرست کلاس دسته‌بندی می‌شود که می‌توانید مطابق با بودجه خود هریک از آن‌ها را رزرو نمائید.

لازم به ذکر است که از سال ۲۰۱۱ که آمریکا ماهان ایر را در لیست تحریم‌های خود قرار داد، شرکت هواپیمایی ملی آلمان نیز به دلیل برخی سوء ظن‌های سیاسی و نظامی علیه این شرکت، کلیه پروازهای خود به ایران از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر را از سال ۲۰۱۹ به بعد لغو کرده است. اگرچه صحت این خبر از طریق مسئولین دو کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌است اما ایرلاین ماهان ایر که یکی از فعال‌ترین شرکت‌‌های هواپیمایی ایران در زمینه پرواز به شهرهای دوسلدوف و مونیج آلمان بود اکنون هیچ پیش فروش بلیط هواپیما یی به این کشور ندارد.

جمع بندی

آلمان کشوری با جاذبه‌های صنعتی، فرهنگی، تاریخی و ... بی‌شمار است که سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مسافران از جای جای جهان است، البته نقش استراتژی‌ کنونی آلمان جهت اعطای ویزای کاری و تحصیلی به مهاجرین و جذب نیروی کار از اقصی نقاط جهان را نیز نباید در میزان اشتیاق به سفر به این کشور نادیده گرفت.

این امر به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی کنونی ایران دامن‌گیر بسیاری از هموطنانمان نیز شده است؛ بدین منظور جهت سفر به آلمان به هر نیت می‌توانید با خیالی راحت به شرکت‌های هوایی فروش بلیط هواپیما از مقصد تهران به شهرهای آلمان مانند فرانکفورت، کلن، برلین و ... مراجعه کرده و هم اکنون برنامه سفر خود به این کشور اروپایی بی‌مانند را بچینید.