به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر شما هم به زیبایی دندان‌هایتان اهمیت می‌دهید و درخشانی و سفیدی دندان‌ها یک دغدغه مهم برای شما است باید به تغییر رنگ دندان‌ها دقت داشته باشید. شما می‌توانید برای سفید کردن دندان‌ها از راه‌ها و روش‌های مختلفی استفاده کنید.

 مشکلات متعددی در طول زندگی افراد می‌تواند سبب تغییر رنگ دندان‌های شما شوند. از تغذیه ناسالم افراد گرفته تا عادت‌های نامناسبی که هر فرد در طول روز دارد. در برخی موارد بر روی دندان‌های شما لکه‌هایی ایجاد می‌شوند که برای رفع آن‌ها باید به دنبال راهکارهایی بگردید. ایجاد لکه و تغییر رنگ دندان‌ها زیبایی لبخند شما را از بین می‌برد. در این بخش به روش‌هایی برای رفع و کنترل این مشکلات می‌پردازیم.

چرا دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند؟

گذر زمان و افزایش سن، تأثیر به سزایی بر زیبایی دندان‌های شما بر جای می‌گذارد. تغییر رنگ دندان‌ها در طولانی مدت در اثر بروز حوادثی که در جوانی مینای دندان‌های شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، امری بدیهی است. شما می‌توانید با مراجعه به دندان پزشک خود بهترین راهکارها را برای زیباتر شدن رنگ دندان‌ها به کار ببرید.

دندانپزشکان با ارزیابی وضعیت دندان‌های شما، بهترین راه حل‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. با بررسی دلایل ایجاد تغییر رنگ بر روی دندان‌ها بهترین شیوه‌ها برای سفیدی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این بخش با چند دلیل تغییر رنگ دندان‌ها آشنا خواهید شد:

عادات غذایی ناسالم

یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها استفاده از غذاهای سالم در طول روز است. برخی از غذاها مانند نوشیدنی‌های کافئین دار و نوشابه‌های گازدار می‌توانند آثار سو بر روی دندان‌های شما بر جای بگذارند. این نوشیدنی‌ها لکه‌هایی بر روی دندان‌ها به وجود می‌آورند که رفع و از بین بردن آن‌ها کار دشواری خواهد بود.

استفاده از مواد مخدر

برای سفید کردن دندان‌ها باید حتماً از مصرف مواد مخدر مضر خودداری کنید. مصرف تنباکو، سیگار و سایر مواد مخدر می‌تواند بر روی دندان‌های شما لکه‌های نازیبایی ایجاد کند که از بین بردن آن‌ها با روش‌های معمولی دشوار خواهد بود.

مصرف برخی داروها

برخی از داروها می‌توانند به مینای دندان‌های شما صدمه بزنند و به مرور زمان سبب ایجاد زردی در دندان‌ها شوند. برخی آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند رنگ دندان‌های کودکان را تغییر دهند که باید مصرف آن‌ها زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. استفاده از برخی دهان‌شویه‌ها به صورت مداوم لکه‌هایی بر روی دندان‌های شما به وجود می‌آورد که باید حتماً به این موارد دقت داشته باشید. به همین سبب توصیه می‌کنیم در استفاده از این مواد همیشه جانب احتیاط را رعایت کنید.

بروز بیماری‌ها

برخی بیماری‌ها به صورت مستقیم بر سلامت دندان‌ها و زیبایی آن‌ها تأثیر می‌گذارند. به همین خاطر برای درمان لکه‌های دندانی پیش از هر چیز باید به وضعیت سلامت بدن خود توجه داشته باشید.

 برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند سرطان از روش‌هایی مانند پرتو درمانی استفاده می‌شود که به صورت مستقیم بر دندان‌های شما تأثیرگذار خواهند بود. به علاوه برخی از بیماری‌ها از رشد مینای دندان‌ها و عاج پیشگیری می‌کنند. به همین خاطر به مرور زمان سبب تیرگی دندان‌ها خواهند شد و زیبایی لبخند شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

ژنتیک افراد

در برخی خانواده‌ها رنگ دندان‌ها به صورت ژنتیکی تیره است و به مرور زمان لکه‌هایی بر روی دندان‌ها پیدا می‌شود. این مهم به نسبت عوامل ژنتیکی کمتر و بیشتر خواهد شد. این مسئله به افزایش سن افراد نیز مربوط می‌شود و وضعیت مینای دندان‌ها و عاج را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بروز تروما در سنین کودکی

2

برخی افراد در سنین کودکی دچار حادثه شده و ضربه‌هایی به بخش فک و دندان‌های آن‌ها برخورد می‌کند که سبب تغییر رنگ دندان‌ها و مختل شدن وضعیت مینای دندان‌های افراد خواهد شد. در جریان این آسیب‌ها باید حتماً به درمان دندان‌ها و اعصاب مربوط به آن‌ها دقت داشته باشید.

 چه روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد؟

برای سفید کردن دندان‌ها راهکارهای متعددی وجود دارند که برخی از آن‌ها علمی هستند و برخی به صورت خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 برای استفاده از هر یک از این روش‌ها باید حتماً به نوع مشکلات و آسیب‌هایی که در وضعیت دندان‌های شما به وجود آمده دقت داشته باشید. با این روش به وضعیت سلامت خود تسلط بیشتری داشته و بهترین راهکارها را انتخاب خواهید کرد.

برای سفید کردن دندان‌ها استفاده از برخی روش‌های پزشکی و دندان پزشکی نیز مؤثر خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های دندان پزشکی برای رفع این مشکلات اقدام کنید. به این ترتیب مشکلات دندانی شما در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف خواهند شد.

 شما می‌توانید با مراجعه به کارشناسان تیم پاتریکس بهترین روش‌های سفیدی دندان و ابزارهای مربوط به آن را دریافت کنید. مشاورین معتبر ما در پاتریکس به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشکلات مشتریان خواهند بود.

 استفاده از خمیر دندان

3

سفید کردن دندان‌ها با استفاده از یک خمیردندان استاندارد یکی از راه حل‌های مناسب برای رفع تیرگی‌های دندان‌ها است. شما می‌توانید با نگاهی به برندهای سازنده خمیر دندان و مواد تشکیل دهنده آن‌ها بهترین گزینه را برای مصارف خود انتخاب کنید. خمیر دندان‌های زغالی یکی از بهترین محصولات دندان پزشکی هستند که در سال‌های اخیر برای رفع تیرگی‌ها و لکه‌های دندان به کار می‌روند.

 استفاده از زردچوبه

سفید کردن دندان‌ها با استفاده از زردچوبه یکی از راهکارهای خانگی سفید کردن دندان‌ها است که به شما کمک می‌کند که دندان‌های سالم‌تری داشته باشید. برای این منظور با استفاده از آب و زردچوبه، یک خمیر یک دست آماده کرده و آن را به دندان‌های خود بزنید.

پس از گذشت چند دقیقه دندان‌ها را بشویید و آثار سفیدی دندان‌ها را مشاهده کنید! برای نتیجه گیری از این روش سفید کردن دندان‌ها باید چند نوبت در هفته آن را تکرار کنید.

استفاده از محلول نارگیل و جوش شیرین

یکی دیگر از راهکارهای خانگی که برای سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود، استفاده از محلول نارگیل و جوش شیرین است که با کمی زغال فعال ترکیب شده و کمی سرکه سیب به این موارد اضافه می‌شود. این مواد تأثیر به سزایی برای سفید کردن دندان‌ها بر جای می‌گذارند و زیبایی دندان‌ها را به شدت افزایش می‌دهند.

استفاده مداوم از نخ دندان

یکی از روش‌های پیشگیرانه از زردی و تیرگی دندان‌ها استفاده مداوم از نخ دندان است. این متریال بهداشتی به شما کمک می‌کنند که از ایجاد عفونت در میان دندان‌ها پیشگیری کرده و از مینای دندان‌های خود بهتر مراقبت کنید. شما می‌توانید انواع برندهای نخ دندان را در بازارهای فروش امروزی پیدا کنید.

استفاده از روش بلیچینگ

یکی از روش‌های مهمی که در مطب‌های دندانپزشکی برای سفید کردن دندان‌ها به کار می‌رود، روش بلیچینگ دندان‌ها است که در لحظه سبب سفیدتر شدن دندان‌های شما می‌شود. برای استفاده از این راهکار ابتدا باید برای معاینه به دندانپزشکی مراجعه کرده و از نظرات پزشکان معالج در این زمینه استفاده کنید. این خدمات با استفاده از مواد به خصوص و دستگاه‌های تخصصی دندانپزشکی ارائه می‌شوند.

جمع بندی

در این بخش در خصوص برخی از دلایل تیرگی و ایجاد لکه بر روی دندان‌ها گفت و گو کردیم. استفاده از برخی راهکارها برای سفید کردن دندان‌ها به شما کمک می‌کند که در طولانی مدت بهتر از دندان‌های خود مراقبت کنید. سفیدی دندان‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم امروز است. شما می‌توانید از مواد در دسترس و روش‌های خانگی برای رفع آسیب‌های دندانی خود استفاده کنید.