به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

C:\Users\meysam\Desktop\best-Festiva_Turkey.jpg

کشور ترکیه یکی از مقاصد جذاب و پرطرف‌دار سفر برای ما ایرانی‌ها است. جاذبه‌های این کشور محدود به آثار تاریخی و طبیعت زیبای آن نمی‌شود. در طول سال فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلفی در شهرهای مختلف ترکیه برگزار می‌شود. از فستیوال های مخصوص ماه رمضان و عید فطر گرفته تا فستیوال موسیقی و غذا.

اگر دوست دارید سفر متفاوتی را به شهرهای این کشور داشته باشید یا علاقه دارید در فستیوال‌های مختلف ترکیه شرکت کنید، این مقاله را از دست ندهید.

فستیوال ماه رمضان

اگر می­خواهید ماه رمضان را در کشور ترکیه سپری کنید، می‌توانید به سراغ تور استانبول بروید و چند روزی از ماه رمضان را به شکل متفاوتی در این شهر بگذرانید. از افطار تا سحر شهر استانبول حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. از بعد از افطار تا سحر می‌توانید در بخش‌های مختلف شهر استانبول به گشت‌وگذار بپردازید، به مراکز خرید آن بروید و از تخفیف‌های آن نهایت استفاده را ببرید، به رستوران‌ها و کافه‌های این شهر مراجعه کنید یا در تنگه بسفر قایق‌سواری کنید.

C:\Users\meysam\Desktop\Ramadan_festival_Istanbul.jpg

فستیوال شکر بایرامی

بعد از ماه رمضان نوبت به عید فطر می‌رسد. عید فطر در کشور ترکیه هم‌زمان با فستیوالی به نام «شکر بایرامی» همراه است. در این فستیوال که تعطیلات رسمی این کشور است، مردم ترکیه به سفر می‌روند. اغلب مراکز خرید کشور ترکیه در این مدت تخفیف‌های خوبی را برای مشتریانشان در نظر می‌گیرند. شما نیز می‌توانید به سراغ تور ترکیه بروید و از این تعطیلات نهایت استفاده را ببرید. به این نکته توجه کنید که اکثر بانک‌ها موزه‌ها و مراکز اداری و دولتی ترکیه در این مدت تعطیل است.

فستیوال مولانا

اگر به شعرای پارسی زبان علاقه خاصی دارید و اشعار مولانا شما را سرمست می‌کند، می‌توانید در فستیوال مولانا که در شهر قونیه کشور ترکیه برگزار می‌شود، شرکت کنید. این فستیوال یکی از معروف‌ترین فستیوال­های کشور ترکیه است که حدوداً از 19 تا 27 آذرماه در شهر قونیه برگزار می‌شود.

با شرکت در این فستیوال می‌توانید به تماشای رقص سماع بنشینید و با فرهنگ صوفیان بیشتر آشنا شوید. جالب است بدانید که فستیوال مولانا برای بیش از ۷۵۰ سال است که در روز سالگرد مولانا در حال برگزاری است.

C:\Users\meysam\Desktop\Rumi-festival-Turkey.jpg

فستیوال غذای ترکی

یکی از بهترین فستیوال‌های کشور ترکیه، فستیوال غذاهای ترکی است. این فستیوال هرساله در بهمن ماه در شهر استانبول برگزار می‌شود. با آغاز این فستیوال سرآشپزان جوان ترک در ۷۰ رشته مختلف با هم رقابت می‌کنند و هنر آشپزی خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند. شما نیز می‌توانید از زحمات و دسترنج این سرآشپز آن نهایت استفاده را ببرید و انواعی از غذاهای خوش‌مزه ترکی را امتحان کنید.

فستیوال روز جمهوری

همه‌ساله در روز ۲۹ اکتبر که حدوداً اوایل آبان ماه می‌شود، در سراسر ترکیه فستیوالی به نام روز جمهوری برگزار می‌شود. این روز یکی از مهم‌ترین روزها برای مردم ترکیه است. در این روز در سرتاسر ترکیه، کنسرت­های موسیقی مختلفی برگزار می‌شود. علاوه بر برگزاری کنسرت، تفریحات و فعالیت‌های سرگرم کننده­ای در این کشور برگزار می‌شود تا مردم ترکیه خاطره خوشی از این روز در ذهن خود داشته باشند.

فستیوال بین‌المللی اپرا

اگر به موسیقی کلاسیک علاقه دارید، می‌توانید با خرید تور آنتالیا در فستیوال بین‌المللی اپرا و باله «آسپِندوس» شرکت کنید. این جشنواره هرساله در سالن تئاتر رومیِ «آسپِندوس» که قدمتی بالغ بر 2000 سال دارد، برگزار می‌شود. البته برای شرکت در این فستیوال باید از شهر آنتالیا خارج شوید.

فستیوال خرید استانبول

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های تفریحی که می‌توانید در شهر استانبول انجام دهید، خرید کردن است. در این شهر انواعی از مراکز خرید مدرن و لوکس وجود دارد که در آن کالاهای با برندهای بین‌المللی و ترکیه‌ای به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید زمانی به سراغ بازارگردی در شهر استانبول بروید که تخفیفات قابل‌توجهی بر روی محصولات موجود در مراکز خرید استانبول وجود داشته باشد، بهتر است که برای 18 خردادماه بلیط استانبول را خریداری کنید. این فستیوال دو هفته ادامه دارد.

فستیوال بالن‌های ترکیه

یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین فستیوال‌هایی که در کشور ترکیه برگزار می‌شود، فستیوال بالن­ها است. این فستیوال در شهر «کاپادوکیه» ترکیه برگزار می‌شود. این فستیوال به‌قدری جذاب است که شهرت بین‌المللی پیدا کرده است. همه سال در ماه‌های خرداد و تیر علاقه‌مندان به بالن­سواری به شهر کاپادوکیه ترکیه سفر می‌کنند تا بتوانند در این فستیوال شرکت کنند. با شرکت در این فستیوال علاوه بر بالن­سواری می‌توانید با غذاها، موسیقی و سنت مردم این منطقه بیشتر آشنا شوید.

تا اینجای مقاله با بهترین فستیوال‌های کشور ترکیه آشنا شدید. در ادامه قصد داریم اطلاعات کاربردی درباره نحوه سفر به کشور ترکیه ارائه کنیم تا بتوانید در کمترین زمان ممکن اقلام سفر مورد نیازتان را خریداری کنید.

چگونه به کشور ترکیه سفر کنیم؟

برای سفر به کشور ترکیه شما می‌توانید از چند راه اقدام کنید. نخستین راه خرید تورهای گردشگری است. برای سفر به شهرهای معروف کشور ترکیه نظیر استانبول، آنتالیا، ازمیر، وان، بدروم و چند شهر دیگر به‌راحتی می‌توانید تور ترکیه را خریداری کنید. در برنامه سفر تورهای گردشگری ترکیه معمولاً خدمات زیر ارائه می‌شود:

  • بلیط هواپیمایی رفت‌وبرگشت
  • هتل
  • ترانسفر فرودگاهی
  • بیمه مسافرتی
  • راهنمای فارسی‌زبان
  • یک گشت شهری همراه با ناهار

اگر می‌خواهید به شهری سفر کنید که آژانس‌های گردشگری تور آن را اجرا نمی‌کنند یا هتل و وسیلة حمل‌ونقل­ موردنظرتان در تورهای موجود گنجانده نشده است، می‌توانید شخصاً برای رزرو هتل و بلیط وسیله نقلیه اقدام کنید.

به این نکته نیز توجه کنید که به‌غیراز هواپیما شما می‌توانید با خودروی شخصی یا اتوبوس نیز به کشور ترکیه سفر کنید. از طرفی اگر نتوانستید بلیط هواپیمای شهر موردنظرتان را پیدا کنید، می‌توانید در ابتدا بلیط استانبول یا آنتالیا را خریداری کنید و در زمانی که به این دو شهر رسیدید، بلیط هواپیمای شهر مورد نظرتان را خریداری کنید و با استفاده از سیستم حمل‌ونقل هوایی داخل کشور ترکیه به شهر مورد نظرتان سفر کنید.

آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل یا تورهای گردشگری ترکیه مراجعه به وب‌سایت بازار آنلاین خدمات سفر یا سفرمارکت است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید یک لیستِ جامع از بلیط هواپیما، هتل یا تور گردشگری عرضه شده توسط چند ده آژانس گردشگری و هواپیمایی مختلف را در یک صفحه و یک‌جا ببینید و با مقایسه قیمت و خدمات آن مناسب‌ترین محصول سفر مورد نیازتان را خریداری کنید.

جمع‌بندی

کشور ترکیه یکی از جذاب‌ترین کشورهای توریستی در جهان است. علاوه بر آثار تاریخی و طبیعی، در این شهرهای این کشور انواعی از فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود. در این مقاله به معرفی مهم‌ترین و بهترین فستیوال‌های ترکیه پرداختیم و در آخر اطلاعاتی ارائه کرده‌ایم که با استفاده از آن بتوانید بلیط هواپیما، هتل و تورهای گردشگری ترکیه را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا و خریداری کنید.