به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

Spotify یک پلتفرم پخش موسیقی است که به موسیقی، پادکست، لیست پخش و ویدیو اختصاص داده شده و به کاربران امکان دسترسی به میلیون‌ها آهنگ و محتوای دیگر از هنرمندان سراسر جهان را می‌دهد. در کمتر از ده سال، شرکت سوئدی که توسط دانیل اک و مارتین لورنزن تأسیس شد، به ابزاری ضروری برای میلیون‌ها نفر تبدیل شده است و برای همیشه نحوه مصرف موسیقی و نحوه عملکرد صنعت موسیقی را تغییر می‌دهد.

اسپاتیفای چیست؟

Spotify در حال حاضر با بیش از 345 میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان، از جمله حدود 155 میلیون اشتراک پرمیوم، پیشتاز صنعت پخش موسیقی است. در ادامه، شرح مفصل تری از پلتفرم و همچنین اطلاعات کلیدی در مورد نحوه توزیع موسیقی خود را به شما ارائه خواهیم داد.

چه چیزی Spotify را از دیگر پلتفرم‌های موسیقی متمایز می‌کند؟

قبل از اینکه پلتفرم‌های استریم به طور گسترده‌ای محبوب شوند، مشتریان مجبور بودند برای دانلود تک‌آهنگ‌ها یا فول آلبوم‌ها به فروشگاه‌های موسیقی آنلاین یا خرده‌فروشی‌هایی مانند آمازون و آیتونز پول بپردازند. با Spotify، مشتریان موسیقی نمی‌خرند. از آنجایی که استریمینگ برای طرفداران موسیقی عادی شده است، سایر پلتفرم‌های موسیقی مانند TIDAL، Deezer، Qobuz، Apple Music و YouTube Music شروع به پیروی از این روند کرده‌اند، اما Spotify همچنان محبوب ترین پلت فرم استریم در جهان است.

مزیت‌های خرید اکانت اسپاتیفای

با خرید اکانت اسپاتیفای ، به قابلیت های بیشتری از جمله موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • موسیقی بدون تبلیغات
  • برای گوش دادن آفلاین دانلود کنید.
  • ترتیب عناوین خود را انتخاب کنید.
  • کیفیت صدای برتر.
  • با عزیزانتان در زمان واقعی گوش دهید.
  • صف پخش را سازماندهی کنید.

اسپاتیفای یا دیزر؟

هر دو پلتفرم در حدود 180 کشور در دسترس هستند. Deezer دارای 16 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان است، در مقایسه با 345 میلیون کاربر فعال اسپاتیفای! بنابراین، به عنوان یک هنرمند، این فرصت را خواهید داشت که به طور بالقوه از طریق Spotify به طرفداران بیشتری دسترسی پیدا کنید.

اسپاتیفای یا اپل موزیک؟

ما دو تا از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های استریم دنیا را رو به رو کردیم تا بفهمیم تفاوت Spotify و Apple Music چیست. هر دو پلتفرم دارای میلیون‌ها آهنگ در پایگاه داده خود هستند. در حال حاضر، هر دو ادعا می‌کنند که بیش از 70 میلیون آهنگ دارند، اما از نظر پادکست، Spotify پیشتاز است.

Spotify در حال حاضر 2.2 میلیون عنوان پادکست ارائه می‌دهد. برای جبران این کمبود، Apple Music برنامه‌های رادیویی انحصاری بر اساس تقاضا را ارائه می‌دهد که توسط Zane Lowe، Elton John، Soulection و بسیاری دیگر میزبانی می‌شوند.

برای نوازندگانی که می‌خواهند موسیقی خود را آنلاین قرار دهند، خوشبختانه شما مجبور نیستید بین این دو یکی را انتخاب کنید. هر دو پلتفرم از شما می‌خواهند که در یک توزیع کننده مانند iMusician ثبت نام کنید.

Spotify برای هنرمندان: مزایای آن چیست؟

بخشی از جذابیت اسپاتیفای ناشی از ویژگی‌های آن است. در کاتالوگ غنی آن بیش از 70 میلیون آهنگ را می‌توان در لیست‌های پخش شخصی سازماندهی کرد. Spotify همچنین دارای لیست پخش مخصوص به خود بوده که توسط تیم تحریریه و الگوریتم پلتفرم ایجاد شده است. وجود آهنگ‌هایی که در این لیست‌های پخش نمایش داده می‌شوند، می‌توانند حرفه یک نوازنده را از نظر پخش، طرفداران و دیده شدن افزایش دهند.

دورانی که نوازندگان برای شنیدن موسیقی خود به یک شرکت ضبط بزرگ نیاز داشتند، گذشته است. امروزه، هر هنرمندی می‌تواند با یافتن یک توزیع کننده و پخش موسیقی خود در Spotify در معرض میلیون‌ها شنونده قرار گیرد. به لطف هزینه سرمایه‌گذاری کم برای هنرمندان و دسترسی گسترده آن، اسپاتیفای مکان ایده‌آلی برای شناخته شدن است.

موسیقی‌دانان همچنین می‌توانند اجراهای خود را در Spotify با استفاده از برنامه مخصوص هنرمندان، Spotify for Artists مشاهده کنند. علاوه بر ایجاد نمایه هنرمند خود، به شما امکان می‌دهد استریم‌ها و درآمد خود، عادات طرفداران خود را ردیابی کنید و مناطق جغرافیایی اصلی را که به موسیقی شما گوش داده می‌شود، کشف کنید.

سخن پایانی

اکنون که یاد گرفتید Spotify چگونه می‌تواند به شما کمک کند تا طرفداران خود را در سراسر جهان به دست آورید، زمان آن فرا رسیده است که جزئیات نحوه توزیع موسیقی خود را در Spotify یاد بگیرید. Spotify فقط با توزیع کنندگان کار می‌کند. این بدان معنی است که شما نمی‌توانید موسیقی خود را مستقیماً در سایت آپلود کنید. یک توزیع‌کننده دیجیتال، مانند iMusician، می‌تواند شما را به پلتفرم‌های پخش اصلی متصل نموده و به شما کمک کند موسیقی خود را در Spotify دریافت کنید.

بنابراین، به سادگی فایل‌های صوتی و کاور هنری خود را بگیرید و آنها را در برنامه ما آپلود کنید. از آنجا، می‌توانید تاریخ انتشار را انتخاب نموده و توزیع خود را برنامه ریزی کنید. توصیه می‌کنیم موسیقی خود را دو هفته قبل از تاریخ انتشار درخواستی آپلود نمایید تا بتوانید آن را به تیم تحریریه Spotify ارسال کنید. همچنین اگر نیاز دارید آهنگ خود را سریعتر آنلاین نمایید، می‌توانید تحویل اولویت را انتخاب کنید.