به گزارش پایگاه خبری نشان :

نوسازی در هتل‌های تهران

در همه کشورها، برخورداری از هتل‌هایی با امکانات و خدمات مناسب، اهمیت زیادی برای جذب گردشگران خارجی و داخلی دارد. این موضوع در کشور ما نیز اهمیت خود را حفظ کرده و در شهری مانند تهران که به‌عنوان پایتخت ایران، اهمیت زیادی در حوزه سیاسی، اداری، پزشکی و گردشگری دارد، مهم است. البته می‌توان گفت که خوشبختانه بیشتر هتل‌های تهران در شرایط خوبی قرار دارند. به‌طور مثال مسافران با رزرو هتل هالی تهران از امکانات خوبی در مدت اقامت خود برخوردار می‌شوند. اما در ادامه قصد دارم کمی بیشتر درباره اهمیت نوسازی هتل‌های تهران و روش نوسازی آن‌ها اطلاعاتی در اختیار شما قرار بدهم.

چرا نوسازی هتل‌های تهران مهم است؟

شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران اهمیت زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و از این نظر قابل‌انکار نیست. حالا بیایید تصور کنیم که پایتخت ایران دارای هتل‌هایی با چهره زشت باشند و مسافران شهرهای مختلف و به‌ویژه کشورهای خارجی بعد از رزرو هتل در تهران، با اتاق‌هایی کهنه، کثیف و بدون امکانات روز روبه‌رو شوند. مسلماً این اتفاق اصلاً خوشایند نیست و چهره خوبی از موقعیت تهران به نمایش نمی‌گذارد.

البته نگران نباشید، زیرا خوشبختانه هتل‌های تهران شرایط خوبی دارند و مسافران برای اقامت چندروزه می‌توانند به سراغ رزرو هتل هالی تهران یا سایر هتل‌های خوب آن بروند. بااین‌حال هتل‌هایی که از نظر ساختاری و زیرساختی شرایط خوبی نداشته باشند، کیفیت امکانات شهری را نیز زیر سؤال می‌برد.

همچنین بهتر است بدانید که نوسازی هتل‌ها هزینه بسیار زیادی برای صاحبان هتل ایجاد نمی‌کند. به عبارتی دیگر اگر هتلی از نظر ساختار و زیرساخت، قوی و محکم باشد و تنها به کمی تغییر مصالح و زیباسازی روکار نیاز داشته باشد، هزینه خیلی زیادی ایجاد نمی‌کند.

در این شرایط هتلداران می‌توانند با کارهای جزئی مانند رنگ‌کردن دیوارها یا چسباندن کاغذدیواری، استفاده از سنگ و سرامیک‌های تزیینی، تایل‌های زیبا و … از یک ساختمان با ظاهر قدیمی و کهنه، یک بنای جدید و مدرن بسازند و آن را به امکانات و تجهیزات مدرن الکترونیکی نیز تجهیز کنند؛ بنابراین در جذب گردشگران و کسب رضایت آن‌ها در کنار بالابردن درآمد خود نیز موفق خواهند بود.

اهداف هتلداران از بازسازی هتل‌ها

اهداف هتلداران از بازسازی هتل‌ها

تفاوتی نمی‌کند که یک هتل خوب در چه شهری قرار داشته باشد؛ به هر صورت بازسازی و نوسازی آن اهمیت زیادی در جذب گردشگران دارد. البته اهمیت نوسازی هتل‌هایی که در شهرهای بزرگ و گردشگرپذیری مانند تهران قرار دارد، بیشتر است. بااین‌حال اهدافی که از بازسازی هتل‌ها دنبال می‌شود، تقریباً در همه‌جا یکسان است. این مواردی شامل اندیشیدن به نیازهای آینده، بالابردن ظرفیت هتل، رفع مشکلات و نواقص قبلی هتل و تغییر بهینه در تجهیزات هتل است.

علاوه‌برآن بازسازی هتل تأثیر بسیار خوبی در کاهش نیروهای انسانی و به‌تبع آن کاهش در هزینه‌های هتل دارد. همچنین این کار به سرویس‌دهی بهتر و بالابردن رضایت مسافران نیز کمک می‌کند و درنتیجه باعث جذب بیشتر مسافر و افزایش درآمد هتل می‌شود. درعین‌حال بهبود تکنولوژی و تجهیزات ماشینی در بازسازی هتل، سبب تقلیل نیروی انسانی شده و اثر مطلوبی بر مدیریت و عملکردهای هتل خواهد داشت.

تبعات هزینه‌نکردن برای نوسازی هتل

برخی از هتلدارانی که هتل‌هایی قدیمی و کهنه دارند، از بازسازی و نوسازی آن خودداری می‌کنند؛ زیرا تصورشان این است که یک ساختمان قدیمی نیازی به هزینه‌کردن ندارد. اما باید گفت که هتل با سایر ساختمان‌ها تفاوت زیادی دارد. همه هتل‌های فعال در تمام شبانه‌روز و 24 ساعته مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین اگر کوششی برای نگهداری و نوسازی آن انجام نشود، خیلی سریع‌تر از سایر ساختمان‌ها فرسوده می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که عدم نوسازی هتل باعث می‌شود که خدمات هتل نیز کاهش پیدا کند و درنتیجه در زمانی محدود ممکن است مشتریان و مسافران خود را از دست بدهد؛ بنابراین روش هوشمندانه اقتصادی برای بالابردن بهره‌وری و جذب گردشگران این است که دائماً هتل نوسازی و بازسازی شود و خدمات خود را بهبود دهد.

استاندارد لازم برای بازسازی هتل‌های تهران

استاندارد لازم برای بازسازی هتل‌های تهران

در هنگام بازسازی هتل باید به این موضوع توجه داشت که این کار فقط نباید در زمینه بهبود ساختمان انجام بگیرد؛ بلکه باید تجهیزات آن نیز به‌روز شود و مطابق با امکانات روز تغییر کند.

از سویی دیگر فقط تغییر در مبلمان، پرده‌ها، تغییر رنگ دیوار یا رنگ موکت‌ها به معنای بازسازی و نوسازی هتل نیست. به عبارتی دیگر ممکن است تغییرات در دکور هتل هیچ تناسبی با شکل اولیه ساختمان نداشته باشد و این کار فقط هزینه هتل را افزایش دهد. درعین‌حال ایمنی و بهبود آن مهم‌ترین فاکتور برای بازسازی و نوسازی یک هتل است.

نکات مهم در موقع بازسازی هتل

در هنگام تغییر در دکوراسیون هتل و اضافه‌کردن تجهیزات جدید به آن، قبل از هر چیز باید اشیاء قدیمی و خطرساز کنار گذاشته شود. به‌طور مثال اگر موکت‌ها الکتریسیته ایجاد می‌کنند یا ضد آتش نیستند، باید با موکت‌های ایمن جایگزین شود. اضافه‌کردن کپسول آتش‌نشانی و تجهیزات ضدحریق نیز تأثیر زیادی در بهبود ایمنی هتل دارد. درعین‌حال نباید از تجهیزات مدرن الکترونیکی غافل بود.

موارد ذکرشده تنها بخشی از فاکتورهایی است که در موقع بازسازی یک هتل باید به آن‌ها توجه داشت. همچنین در پایان باید این نکته را اضافه کرد که بر اساس اینکه هتل در چه شهری قرار داشته باشد، استفاده از المان‌های معرفی شهر نیز در جذابیت آن مؤثر است.