به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار الهام کریمی، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سالهای خدمت به مردم ایران اسلامی ، دو سفر کوتاه ولی با ثمره و برکات فراوان برای مردم شهرستان رباط کریم با خود به همراه داشت، حضوری که بیشتر موجب دلگرمی مردم بود.

رئیس جمهور در رباط کریم ، ضمن بازدید از پروژه ها و طرح های نیمه تمام شهرستان، که سالها رها شده وموجب هدر رفت بیت المال بود از نزدیک با مردم دیدار کردند و پای درد دل ها و مشکلات آنها نشسته ودستور تکمیل پروژه ها را در دولت‌ خدمت به مردم دادند.

بازدید رئیس جمهور از روند احداث خط مترو پرند

احداث خط مترو پرند ۱۷ سال پیش آغاز و سال‌ها بود که در دولت های مختلف فقط قول افتتاح داده‌ می شد ولی هیچ خبری نبود و ساکنان شهر مهاجرت پذیر پرند منتظر رسیدن مترو به شهرشان بودند ، احداث و بهره برداری از خط مترو پرند می توانست شرایط را برای تردد و حمل و نقل اهالی رباط کریم به خصوص ساکنان شهر پرند را تسهیل کند.

آیت الله رئیسی در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور بعد در مصلای رباط کریم با اشاره به سختی های آمد و شد مردم از پرند به تهران گفت: حق در این زمینه هم با مردم است.

بعد از یک سال دومین سفر رئیس جمهور فقید همراه با افتتاح خط مترو پرند بود که به طور میانگین روزانه ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر میان شهر پرند و تهران در تردد هستند و بهره بررداری از این خط، عبور و مرور را آنان راحت کرده است.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس جمهور از طرح نهضت ملی مسکن شهر پرند

آیت‌الله رئیسی در ادامه از پروژه یکهزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

این طرح از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در ۲ بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث بود.

رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه گفت: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد ودر دوسال خدمت دولت ۱۱۵۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام در شهر پرند تکمیل وتحویل متقاضیان شد.

تحقق وعده نهضت ملی مسکن در پرند با افتتاح ۳هزار واحد مسکونی

طبق قول رئیس جمهور فقید کشورمان به مردم‌ در سفر اول بود که قرار شد ۳هزار واحد مسکونی در خرداد ماه ۱۴۰۳ در قالب مسکن ملی افتتاح و تقدیم مردم شود و این وعده تحقق شد وافتتاح ان قرار بود در سومین سفر ۷خرداد تقدیم مردم عزیز شود که همزمان شد با شهادت آیت الله رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان ایشان.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در ۹ خرداد با حضور در شهر پرند ضمن افتتاح این پروژه عظیم با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی، برای حوزه مسکن زحمات زیادی کشیده ، اظهار کرد: به همت دولت سیزدهم و زحمات و پیگیری های شهید آیت الله رئیسی در پرند ۳ هزار و ۴۹ واحد مسکونی افتتاح و تقدیم مردم عزیز شد.

مقصد بعدی اولین سفر رئیس جمهور بازدید از تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم بود

آیت الله رئیسی همچنین از عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه فاضلاب رباط کریم بازدید و در جریان احداث این پروژه حیاتی این شهرستان قرار گرفت.

تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۷۷ متر مکعب بر شبانه‌روز به‌ روش A۲O که‌ جمعیتی معادل ۲۶۰ هزار نفر را جوابگو است.

این تصفیه‌خانه به‌ صورت ۲ مدول و به‌ شکل یکسان احداث می‌شود و پساب آن در صورت اجرا در حوزه کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این طرح با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌هایی بود که طی سال های گذشته راکد مانده‌ بود که رئیس جمهور قول بهره برداری در کمترین زمان را دادند وتا به امروز ۹۰در صد پروژه تکمیل وبزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مصلای امام خمینی(ره) رباط کریم موعد دیدار بود

مردم شهرستان رباط کریم چشم انتظار دیدار آیت الله رئیسی بودند و نامه های خود را برای بیان خواسته خود از رئیس جمهور بر دست داشتند.

مردم با فریاد «صل علی محمد یار رهبر خوش آمد» به استقبال رئیس جمهور رفتند و آیت الله رئیسی نیز به احساسات حضار پاسخ داد و با جان و دل پای صحبت ها و درد دل های مردم نشست.

پایان بخش سفر نیمروزه اما پرثمر رئیس جمهور به شهرستان رباط کریم حضور در شورای اداری این شهرستان بود که در این جلسه مشکلات و موارد این شهرستان بررسی و دستورات لازم برای حل آن صادر شد.

مردم شهرستان رباط کریم هرگز خدمات بی منت و ارزنده شهید جمهور را فراموش نخواهند کرد و همواره یاد و خاطره شهید بزرگوار خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی را در دل خود زنده نگاه خواهند داشت.

شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.