به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار الهام کریمی، قیمت طلا روز گذشته افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلای جهانی را کاهشی کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی 2322 دلار ثابت ماند

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که کارشناسان صنعت در مورد مسیر کوتاه مدت طلا بلاتکلیف هستند، در حالی که احساسات خرده فروشی همچنان مثبت است.

مارک چندلر معتقد است که ژئوپلیتیک باعث افزایش قیمت شمش در هفته آینده می شود.

. چندلر گفت: «به نظر می‌رسد کاهش نرخ‌های آمریکا در برابر افزایش قیمت نفت خام است، جایی که قرارداد اوت وست‌تی‌آی به بالاترین سطح خود از اواخر آوریل رسیده است.» او در پایان گفت: "فلز زرد در حال آزمایش منطقه 2368 دلاری است و یک فشار بالاتر می تواند بین 2388 تا 2390 دلار باشد.

تاجران حالا 63 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را از ماه سپتامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

این هفته، 14 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و پاسخ های آنها تعادل کاملی از عدم تصمیم گیری در مورد چشم انداز کوتاه مدت فلزات گرانبها ایجاد کرد. پنج کارشناس که 62 درصد هستند، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که تعداد مشابهی از تحلیلگران کاهش قیمت را پیش بینی می کنند. چهار مورد باقیمانده یا 28 درصد از کل، انتظار دارند که طلا در هفته آینده به سمتی معامله شود.

دارین نیوزوم، تحلیلگر ارشد بازار روند صعودی قیمت طلا را در هفته آینده می بیند.

نیوسام نوشت: «روند صعودی کوتاه مدت طلای آگوست در نمودار روزانه قرارداد مشاهده شد، در ماه آگوست به بالاترین حد خود در 4 روز گذشته 25379.50 دلار رسید. "در حالی که اوایل هفته آینده می تواند شاهد افزایش مجدد علاقه به فروش باشد، تا زمانی که به جمعه آینده می رسیم، قرارداد دوباره باید بالاتر باشد."

تحلیلگران CPM Group همچنین افزایش قیمت طلا را در یکی دو هفته آینده پیش بینی می کنند. آنها می گویند: طیف گسترده ای از مسائل سیاسی، اقتصادی و بازار مالی احتمالاً طلا را به سمت بالاتر از 2400 دلار یا نه 2450 دلار در این مدت سوق می دهد. دلار قوی‌تر احتمالاً برای طلا منفی نخواهد بود: انتظار می‌رود دلار و طلا هر دو تقاضای سرمایه‌گذار قوی‌تری پیدا کنند. دوره ای که از 28 می شروع می شود، که ممکن است به افزایش قیمت طلا کمک کند. تحلیلگران هشدار دادند: «اما این افزایش ممکن است کوتاه مدت باشد و پس از هفته اول جولای از بین برود.