به گزارش پایگاه خبری نشان :

پیشکسوت نامدار سینما و طرفدار متعصب پرسپولیس، به ملکوت اعلی پیوست.سعید راد،  بازیگر پیشکسوت سینمای ایران، صبح امروز،  اول مرداد ماه ۱۴۰۳ ، در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

راد که از اواخر سال گذشته با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، سرانجام پس از مدت‌ها تحمل بیماری، درگذشت.

فیلم‌های سعید راد

سعید راد  فعالیت هنری خود را از  دهه ۵۰  و با فیلم‌هایی مانند  فاتحین صحرا  و  خداحافظ رفیق  آغاز کرد. منش لوطی‌وار، فیزیک بدنی و میمیک خاص چهره‌اش، او را به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای ایران در آن دوران تبدیل کرد.

سعید راد در فاصله سال‌های  ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۷  در  ۳۴ فیلم سینمایی  به ایفای نقش پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به  کافر، صادق‌کرده، تنگنا و سفر سنگ  اشاره کرد.

پس از انقلاب، راد برای  نزدیک به دو دهه  از سینما دور بود تا اینکه در سال  ۱۳۸۲  با فیلم  دوئل  به سینمای ایران بازگشت. او در این سال‌ها در فیلم‌های مطرحی مانند  چ  و سریال‌های پرمخاطب به ایفای نقش پرداخت.

سعید راد، هوادار قدیمی پرسپولیس

در بین اهالی فوتبال، سعید راد به هواداری متعصبانه از پرسپولیس و حمایت از این تیم با حضور در ورزشگاه مشهور بود. طی دورانی که برانکو ایوانکوویچ هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، نوه سعید راد، آدام همتی، دو فصل با پیراهن سرخ‌پوشان پایتخت به میدان رفت و همین موضوع باعث حضور گاه و بی‌گاه این پیشکسوت سینما در جلسات تمرینی این تیم می‌شد.

درگذشت سعید راد، ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران است. او یکی از برجسته‌ترین و محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینمای ایران بود و یاد و خاطره او تا ابد در قلب مردم ایران باقی خواهد ماند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

منبع:طرفداری