به گزارش پایگاه خبری نشان :

وام خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالی برای خرید خودرو، به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا بتوانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. افزایش وام خودرو می‌تواند به رونق بازار خودرو و افزایش تولید ملی کمک کند. با این حال، افزایش بی‌رویه وام خودرو و عدم بازپرداخت آن توسط متقاضیان، می‌تواند به مشکلات اقتصادی منجر شود. بنابراین، پرداخت به موقع اقساط وام خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات مالی، وام خودرو را با شرایط مختلفی ارائه می‌دهند.

مبلغ نهایی وام خودرو

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه قطعا پرداخت وام برای تعمیرات به بهبود وضعیت تاکسی‌ها در تهران کمک می‌کند، گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی برای تاکسی‌ها و ۱۰۰ میلیون تومانی برای ون تاکسی‌ها صرفا برای تعمیرات خودروهای تاکسی به رانندگان پرداخت می شود وهیچ استثنایی در مورد تعمیرات وجود ندارد.

شرایط دریافت وام خودرو

یعنی به عبارت دیگر راننده چه برای تعمیرات جزئی و چه اساسی می‌تواند این وام را دریافت کند و در واقع این وام مشمول رفع هرگونه نقصی که تاکسی نتواند معاینه فنی دریافت کند،‌ می‌شود.

سقف دریافت وام خودرو

وی با بیان اینکه قرارداد فی مابین سازمان تاکسیرانی و چندین نمایندگی مجاز تعمیر خودرو منعقد خواهد شد و یکی از بانک‌های عامل با حضور در این طرح، به بهسازی تاکسی‌ها کمک می‌کنند که وام‌های تا سقف ۱۰۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی ارائه شود، اظهار کرد: این وام‌ها برای اولین بار به خودروهایی تعلق می‌گیرد که در سن فرسودگی قرار ندارند؛ اما نیاز به تعمیرات دارند. بر این اساس تاکسی‌های فرسوده که شامل طرح نوسازی نمی‌شوند و دارای مشکلات فنی هستند، شامل این وام می‌شوند که وام ۸۰ میلیون تومانی برای تاکسی‌های سواری و ۱۰۰ میلیون تومانی برای ون‌ تاکسی‌ها تعلق می‌گیرد.

 

ایسنا