به گزارش پایگاه خبری نشان :

افروز صفاری فرد خاطرنشان کرد: افزایش یارانه بر اساس پیگیری های مکرر معاونت توانبخشی در جذب اعتبارات متناسب و با دستور ریاست سازمان در تلاش برای نزدیک سازی به قیمت تمام شده و بهبود بخشی به خدمات در مراکز و موسسات غیر دولتی ارائه کننده برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه صورت پذیرفت.

وی با اشاره به اعمال این افزایش و پرداخت آن از مردادماه امسال، گفت: ارقام سرانه یارانه پرداختی به هر موسسه برای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت شهری و روستایی از ارقام ۱۲۰، ۱۴۰ و ۱۶۰ هزار ریال بر اساس رتبه بندی مراکز مجری به ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار ریال برای هر پرونده افزایش یافته است.

صفاری فرد همچنین به پرداخت ماهانه و متمرکز الکترونیکی این یارانه ها از ابتدای سال اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اقدامات مراکز مجری و تسهیلگران برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه عمدتا در جهت دسترسی افراد دارای معلولیت به خدمات در حوزه سلامت، آموزش، اجتماعی و توانمندسازی می باشد و هم زمان اقداماتی نیز در زمینه رفع موانع فیزیکی، نگرشی، ارتباطی و قانونی توسط آنان انجام می گیرد تا زمینه های لازم برای ورود افراد دارای معلولیت به سطح عادی جامعه فراهم شود.

وی یادآور شد: درحال حاضر۱۰۳۰ مرکز و موسسه مجری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند که با همکاری ۵۴۸۴ نفر تسهیلگر، این خدمات ارائه می شود.

ایسنا