به گزارش پایگاه خبری نشان :

 

 

لیوان کاغذی

لیوان کاغذی از ظروف یکبار مصرفی است که تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. این لیوان‌ها از یک کاغذ مخصوص که با موم یا پلی اتیلن عایق شده‌اند، ساخته می‌شود. جالب است بدانید که ایرا‌ن  از گذشته تاکنون از پنیه و کتاب و ماده‌های گیاهی برای تهیه کاغذ استفاده می‌کردند به همین خاطر است که بهترین کاغذ از آن ایران می‌باشد.

در نتیجه لیوان‌های کاغذی ساخت ایران از کیفیت بهتری هم برخوردار هستند. این لیوان‌ها از چوب درختان که با طبیعت سازگار هستند، ساخته می‌شوند. بعد از قطع درختان آن‌ها به کنده تبدیل می‌شوند و سپس کنده‌ها را تبدیل به تفاله می‌کنند. تفاله‌ها با یک دستگاه به نام تسویه در یک محصول شیمیایی در دمای بالا پخت می‌شوند. بعد از پخت نوبت به یک مرحله به نام کتک زدن است که در آن خمیر یاد شده تحت فشار کوبیدن قرار می‌گیرد. در مرحله کتک زدن مواد مکملی مانند گچ یا خاک رس و مواد شیمیایی مانند اکسید تیتانیوم به تفاله‌ها اضافه می‌شوند. این مواد مکمل تیرگی یا سایر پارامترهای خمیر را تعیین می‌کنند.

در نهایت خمیر کاغذ را روی یک صفحه مشبک قرار می‌دهند و به کمک یک نوع غلتک آن را فشرده می‌کنند. بعد از خشک شدن خمیر و فشرده شدن آن، کاغذها از روی یک سری استوانه بخارپز عبور داده می‌شوند تا رطوبت مانده در آن‌ها از بین برود. بعد از خشک شدن کامل، کاغذ‌ها و دور حلقه‌های بزرگ پیچیده می‌شوند. 

قیمت عمده لیوان کاغذی

قیمت لیوان کاغذی

این روزها به خاطر تعییرات قیمت دلار، قیمت بسیاری از کالاها از جمله لیوان کاغذی هم تغییر زیادی داشته است. از طرفی موارد متعددی مانند جنس کاغذ استفاده شده در تولید لیوان کاغذی از جمله مواردی هستند که روی قیمت این کالا تاثیر می‌گذارند. همچنین لیوان‌‌های کاغذی می‌توانند انواع گواهینامه‌ها را داشته باشند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند باعث بالاتر رفتن قیمت لیوان کاغذی شوند.

قیمت لیوان کاغذی عمده

لیوان‌های کاغذی به تعداد و تیراژی که مشتری سفارش بدهد، تولید می‌شود. هر چه مشتری تعداد بیشتری سفارش بدهد، قیمت عمده لیوان کاغذی هم کاهش پیدا می‌کند. قیمت محصولات کاغذی به نسبت موادی که برای تولید آن استفاده می‌شود، تغییر می‌کند. همچنین ظرفیت و اندازه لیوان هم تعیین کننده قیمت آن می‌باشد. امروزه لیوان کاغذی یک بار محصولات محبوب به حساب می‌آید که مصرف آن نسبت به گذشته بیشتر می‌باشد. این محصول در انواع متعددی تولید می‌شود.

چه مواردی در تعیین قیمت لیوان کاغذی موثر است؟

تعداد سفارش‌های مشتری

سفارش چاپ اختصاصی یا طرح عمومی

کیفیت مواد اولیه مصرفی در تولید لیوان کاغذی

با توجه به مواردی که گفته شد، قیمت لیوان کاغذی در بازار متفاوت خواهد بود. دلیل آن هم افزایش قابل توجه مصرف لیوان کاغذی در سال‌های اخیر می‌باشد. لیوان کاغذی در راحتی افراد و تغییر شیوه زندگی نقش بهینه‌ای داشته است. برای مثال وقتی شما یک مراسم و مهمانی دارید و نمی‌خواهید وقت زیادی برای شستن ظروف صرف کنید، می‌توانید به سادگی از این محصولات استفاده کنید. به همین خاطر است که روزانه بر محبوبیت لیوان‌ها و ظروف یک بار مصرف کاغذی افزوده می‌شود.

لیوان کاغذی تبلیغاتی

کاربرد ظروف کاغذی برای تبلیغات

یکی از ویژگی‌های ظروف کاغذی که باعث محبوب‌تر شدن آن‌ها شده است، این است که این ظروف برای تبلیغات کاربرد دارند. ظروف کاغذی به خصوص لیوان‌های کاغذی قابلیت چاپ دارند و مشتری می‌تواند سفارش چاپ برند یا لوگو تبلیغاتی خودش را هم بدهد. به این ترتیب مشتری هم می‌تواند با خرید این لیوان‌ها یک نیاز مانند نیاز به ظروف برای نوشیدنی را تامین کند و هم می‌تواند از آن‌ها برای تبلیغ لوگو یا شعار تبلیغاتی خودش هم استفاده کند. به خاطر همین کاربرد دوم است که بسیاری از کمپانی‌ها، شرکت‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه دارها و غیره تصمیم می‌گیرند از این ظروف استفاده کنند.

فواید خرید لیوان‌های کاغذی

لیوان‌های کاغذی در مقایسه با سایر ظروف کاغذی مزایا و برتری‌هایی دارند که در ادامه می خوانیم.

  • قابلیت نوع کاربردی محصولات کاغذی
  • قابلیت چاپ تبلیغاتی و استفاده در برندسازی شرکت‌ها
  • صرفه‌جویی در مصرف آب و عدم نیاز به شستن ظروف
  • سبک بودن و حمل آسان
  • جاگیری کم
  • تجدیدپذیر و قابل بازگشت به طبیعت
  • قابلیت استفاده برای انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم
  • قابلیت استفاده برای خوراکی‌های مختلف مانند سوخاری یا پاپ کورن
  • سایزبندی و اشکال متنوع
  • قابلیت چاپ در طرح‌های متنوع

لیوان‌های کاغذی محبوب‌ترین ظرف کاغذی

لیوان‌های کاغذی کاربرد و مصرف بیشتری در مقایسه با سایر ظروف کاغذی دارند. دلیل این امر هم این است که این ظروف تنوع بیشتری در اشکال و سایزبندی دارند و و می‌توانید از آن‌ها برای کاربردهای مختلف استفاده کنید. این لیوان‌ها در انواع ساده، دردار، دوجداره و انواع سایزهای شات خوری، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند. در نتیجه می‌توانید از آنها برای کاربردهای مختلف مانند نوشیدنی یا سرو خوراکی‌های مختلف مانند سیب‌زمینی و سوخاری و پاپ کورن استفاده کنید. این تنوع اشکال و سایز بندی سبب شده است که مشاغل متنوع بتوانند از آن‌ها برای کاربردهای مختلف استفاده کنند. به این ترتیب از فروشنده تا کمپانی و شرکت و سالن‌های برگزاری مراسم تا کافه‌دارها و سینمادارها و غیره به سادگی می‌توانند از این لیوان‌ها بهره ببرند. از طرفی قابلیت چاپ لیوان‌های کاغذی به محبوبیت آن‌ها افزوده است. چرا که همواره می‌توان این لیوان‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و زیبا تولید کرد و حتی از آن برای چاپ برند یا شعار تبلیغاتی هم استفاده نمود. تمام این موارد سبب شده است که این لیوان‌ها روز به روز کاربرد بیشتری در بین مردم پیدا کنند.